سه شنبه, 14 آبان 1404

 

دانشجویان گرامی برای تکمیل انتخاب واحد و حضور در کلاسها به دانشگاه مراجعه نمائید. برای مشاوره تحصیلی با ما تماس بگیرید. آدرس:خیابان ولیعصر، میدان جهاد، خیابان شهید گمنام، کوچه رادافزون، پلاک۷۰ تلفن:۰۹۱۲۴۳۷۰۶۵۹-۸۸۹۳۴۴۵۶



ادبیات علمی در روابط عمومی کشور نهادینه نشده است

دبیر علمی کنفرانس روابط عمومی گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در دوره قبلی کنفرانس مطرح شد، این بود که همیشه از نگاه علمی به موضوع نگاه می‌شود، اما هنوز ادبیات علمی در حوزه روابط عمومی در کشورمان به جز در دانشگاه‌ها و کتب آکادمیک نهادینه نشده است. به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی صبح امروز، یکشنبه 8 آبان در سالن همایش‌های صدا و سیما کار خود را آغاز کرد. در ابتدای این برنامه حسن بشیر، دبیر کمیته علمی این همایش گفت: در حقیقت برگزارکنندگان، موسسان و شرکت کنندگان واقعی این همایش، تک تک اعضا و حامیان روابط عمومی در کشور هستند. به عنوان عضوی از کمیته علمی این همایش می‌گویم که پیوند این کنفرانس و دانشگاه با طراحی و بصیرت در حال شکل گیری بیشتر و عمیق‌تر شدن است. وی افزود: یکی از چالش‌های مهم در این عرصه، رابطه رسانه با روابط عمومی است. این موضوع باید مشخص شود که این رابطه به صورت رقابت، همکاری یا ... است و آیا این دو بخش می‌توانند به یک جمع بندی مناسب در ارائه اخبار به جامعه برسند یا خیر؟ تا امروز تصور می‌شد هر کدام از این بخش‌ها می‌تواند راه خودش را برود، اما امروز که در عصر بیداری اسلامی هستیم، به نظر می‌رسد باید مسئولیت‌های جدیدی برای روابط عمومی‌ها ترسیم شود تا بتوانیم به یک جمع‌بندی مناسب رسیده و یک الگوی جهانی ارائه کنیم. بشیر گفت: یکی از دغدغه‌های مهمی که در دوره قبلی کنفرانس مطرح شد، این بود که همیشه از نگاه علمی به موضوع نگاه می‌شود، اما هنوز ادبیات علمی در حوزه روابط عمومی در کشورمان به جز در دانشگاه‌ها و کتب آکادمیک نهادینه نشده است. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد، انتشار یک نشریه برای تجمیع دیدگاه‌هاست که به همت دوستان برگزارکننده همایش، این مهم انجام شد. دبیر علمی کنفرانس روابط عمومی گفت: نباید خیلی به دنبال مباحث علمی، پژوهشی یا استاندارد خاصی باشیم. هر کارشناس و کارگزاری که به خوبی در حوزه خودش کار کند، یک استاد روابط عمومی است. یکی از کارهای مهمی که می‌توانیم در این کنفرانس در نظر داشته باشیم، طراحی مدل یک روابط عمومی ایرانی اسلامی است. چون باید یک تحول واقعی در سیستم اطلاع رسانی و روابط عمومی کشور ایجاد کنیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم جهان، امروز به ایران نگاه می‌کند و ما را زیر نظر دارد. وی گفت: باید گفتمان روابط عمومی را در کشور رواج دهیم. در حال حاضر در سطح خوبی قرار داریم و می‌توانیم با اساتید خارجی تعامل خوبی در این زمینه داشته باشیم

نويسنده : سمیه رضایی مزده

این کاربر 7 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.