پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



کاربینی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران

بسمه تعالی
11111111111111

SAM 0330 copy copy
  • آیا شغل شما با رشته تحصیلی شما مرتبط است ؟ نوع ارتباط آن را بیان فرمائید؟  بله -   بازاریابی از ابزارهای است که  می تواند رشد و درامد را افزایش دهد بنا به تحقیقات محققان امور  اقتصادی نشان داده که بانکها با افزایش مشتریان ارزنده و تراز اول خویش و ایجاد رضایت موثر در مشتریان به طور بی سابقه ای به سود اوری خود می افزایند.
• مشخصات محیط کار مورد بازدید: معاونت بازرگانی خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت که شامل اداره اطلاع رسانی و تجارت الکترونیک ، اداره بازرگانی خارجی و توسعه خدمات تجاری ، اداره بازاریابی و توسعه صادرات می باشد.

• نام سازمان و یا شرکت بازدید شده : وزارت صنعت، معدن و تجارت  -  سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران - معاونت بازرگانی خارجی.
• فعالیت اصلی شرکت بازدید شده چیست : صدور، تمدید و ابطال کارت بازرگانی،اعزام و پذیرش هیات تجاری ، پرداخت یارانه های نمایشگاهی ، ثبت سفارش واردات کالا ، نقطه تجاری ، آموزش تجار ، نمایشگاه مجازی ، پرداخت جوایز صادراتی ، تهیه آمار و اطلاعات مربوط به صادرات استان تهران ، برگزاری کمیته های پایش تجارت خارجی ، کمیته توسعه صادرات و محصولات دانش بنیان ، برگزاری میزهای کالا و خدمات استان تهران 
 رشته تحصیلی شما چه نقشی در این شرکت دارد؟ در مورد نقش بازاریابی در معاونت بازرگانی خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت باید گفت این معاونت برای فروش کالای صادراتی تجار تلاش می کند و تحقیق اینکه چه مزیت ها و قابلیت هایی برای فروش ، چه صنایع قابل اتکایی دارند که می توانند از نظر کیفیت و قیمت نیاز جوامع بین المللی را فراهم سازند احتیاج به بازاریاب دارند که این تحقیقات به عهده کارشناس بازاریاب اداره بازاریابی و توسعه صادرات این سازمان می باشد
نوع سازمان چیست؟       دولتی          عمومی                 خصوصی  
• تاریخچه تاسیس : سازمان بازرگانی استان تهران در سال 1359 با جدایی از وزارت بازرگانی به عنوان یک اداره آغاز به کار کرد و در سال 1381 با ادغام اداره بازرسی و نظارت استان تهران و اداره بازرگانی سازمان بازرگانی تهران تاسیس شد و در آخر سال 1390 با ادغام وزارت خانه های بازرگانی و صنایع و معادن دو سازمان بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران با هم ادغام شده و سازمان صنعت ، معدن و تجارت را تشکیل دادند
• مراحل انجام کار در این موسسه چگونه است؟ مراحل انجام کار در معاونت بازرگانی خارجی سازمان بستگی به نوع اقدامات و چگونگی ارجاعات معاونت بازرگانی دارد  طبق تحقیقات مراحل صدور ، تمدید ، تعلیق و ابطال کارت عضویت و بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی به اداره بازرگانی و توسعه خدمات تجاری ارجاع داده مشود . عضویت در سایت نقطه تجاری ، اطلاع رسانی از فرصتهای تجاری در بازارهای جهانی ، آموزش تجار و صادر کنندگان ، مشاوره تجاری به اداره اطلاع رسانی و تجارت الکترونیک ارجاع داده می شود و در آخر بررسی و اعزام هیاتهای تجاری ، پذیرش هیاتهای تجاری ، جوایز صادراتی ، نمایشگاههای بین المللی و همایش را به اداره بازاریابی و توسعه صادرات ارجاع می دهند.
• رشته تحصیلی شما در این محیط کار چه نقشی دارد؟ در این معاونت اداراه ایی به نام بازاریابی و توسعه صادرات داریم که با رشته تحصیلی بازاریابی ارتباط مستقیم دارد و در محیط کار این اداره وظیفه بازاریابهای این اداره معرفی کالاهای ایرانی به کشورهای دیگر است که کارشناس بازاریاب در این اداره می تواند نقش کلیدی داشته باشد به این صورت که با ابزارهای بازاریابی به واسطه تحصیلات و تحقیقات بررسی کنند که چه صنایعی داریم ، چه می توانیم به فروش برسانیم ، چه قابلیتی برای صادرات داریم و با توجه به این داشته ها از نظر تجارت کجای دنیا هستیم ، کالاهایمان را در کدام کشور می توانیم براساس نیازهایشان از نظر فرهنگی و مذهبی و نظام تعرفه هیمان بفروش برسانیم.
• چه توانمندیهای شخصیتی و جسمی برای احراز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شما متصور است؟ در رشته بازاریابی و در قالب بازاریاب یا مدیر بازاریابی برای احراز شغل از نظر شخصیتی می توان برون گرایی و درون گرایی ، هیجان ، انعطاف پذیری و خلاقیت ، تحمل ابهام بالا ، اعتماد به نفس مهارتهای کلامی را متصور شد و از نظر جسمی قدرت Body language (زبان بدن)ژست بدن ، تماس چشمی ، فرم ایستادن و نشستن و خیره شدن برای جلب مشتری را  متصور شد.
شرایط شغل های مرتبط با رشته تحصیلی خود را از لحاظ موارد زیر توضیح دهید:
1- سختی و پیچیدگی 2- قوانین و مقررات انجام کار 3- مباحث ایمنی و بهداشت 4- مباحث فرهنگی و اجتماعی (جاذبه و انگیزه های شغلی) الف(سختی و پیچیدگی بازاریابی : رکود اقتصادی ، روبرو شدن بارقبا  ، افزایش تاکتیک های بازاریابی تحریم ها ، انفجار داده ها ب(قوانین و مقررات در بازار یابی گسترده است ولی قوانین و مقررات عمومی شامل : 1-تعاریف پایه که شامل قانون ، لایحه، مصوبه ، بخشنامه ، بخشنامه و ...2-کلیات قانون تجارت 3- قانون چک و بانکداری4- قانون بیمه و حمل ونقل 5- قانون کار و تامین اجتماعی 6- قانون تعزیرات حکومتی 7- قانون تجارت الکترونیک 8- قانون مالیاتها- مباحث فرهنگی و اجتماعی هم در بازاریابی موثر است اینکه یک بازاریاب نیاز فرهنگی و اجتماعی بازار جهانی را تشخیص دهد مثلا در خصوص عادت شستشو، البسه ، مدها ، الکوهای تفریح و مواد غذایی براساس دین و مذهب آن اجتماع
• شغلهای مرتبط با رشته تحصیلی شما در خارج از کشور چه جایگاهی دارد؟ مشاغل مرتبط به بازاریابی در خارج از کشور کلیدی ترین جایگاه را در مشاغل دارد تمامی برندها و کارخانه های صاحب نام جهان برای ارائه تولیدات و خدمات خود در داخل و خارج از کشور احتیاج به بازاریابی قدرتمند دارند یکی از مهم ترین وظایف بازاریاب با مدیران بازاریابی شرکتهای تولیدی و بازرگانی صاحب نام این است که با شناخت بازار و تحلیل آن سهم مناسبی از بازار را برای خود به دست آورند 
• تاریخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی شما در ایران وجهان چگونه است؟ در کشور ایران تاریخچه تبلیغات که یکی از ارکان بازاریابی می باشد در سال 1267 ه.ش و در جهان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده
• مشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصیلی خود را نام ببرید؟ مدیران بازار یابی ، مدیران فروش ، مدیران تبلیغات ، مسئولین امور مشتریان مدیران روابط عمومی ، مدیر تحقیق و توسعه بازار ، کارشناس ادره فروش ...................................................................................................................................................................................................................................................... • خصوصیات هر یک از مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیان کنید؟ مدیران بازار یابی : مودب و با اخلاق توانایی در شناخت و نیاز مشتریان ، شعور و آگاهی فرهنگی و اجتماعی، تسلط کامل به فناوری اطلاعات دارای هوش کسب و کاری و شم تجاری ، دارای مهارتهای بالا در تامل ، مذاکره و فن بیان آراستگی ظاهری و بهداشت فردی . کارشناس اداره فروش از هر فرصتی برای مشتری یابی استفاده کند ، دارای مهارتهای جسمی و ارتباطی بالایی باشد، مردم را دوست داشته و نگاه مشتری مدارانه داشته باشد . مدیر تحقیق و توسعه بازار فرصت یابی در بازار و پیگیری فرصتهای تازه ای کسب ، برنامه ریزی بازار یابی هموار سازی مسیر برای ارتقاء عملکرد فروش و ارائه نتایج و بازخورد مدیریت ...................................................................................................................................................................................................................................................... • چه تجهیزاتی مورد نیاز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شماست؟ در بازار یابی بستگی دارد بازار یاب در چه حوزه ای فعالیت می کند ...................................................................................................................................................................................................................................................... • به نظر شما حوزه کار آفرینی و ایجاد شغل جدید در رشته تحصیلی شما چگونه ایجاد می شود؟
• به نظر شما چه مهارتهایی در آینده پس از گذراندن دروس رشته به دست خواهید آورد؟ توانایی در شناخت مشتریان ، تقسیم بازار هدف ، درک نیاز و جلب رضایت مشتری ، جسارت ، مدیریت زمان ، ایجاد کردن تقاضا ، ادبیات گفتاری مناسب ، استفاده صحیح از زبان بدن ...................................................................................................................................................................................................................................................... • آیا علاقه به ایجاد کار و حرفه مطابق با رشته تحصیلی خود دارید؟ با توجه به شغل خودم ترجیح می دهم در محیط کاری خودم به این تخصص بپردازم
نويسنده : جواد شفیعی نیا

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.