هویت و برند سازی
- توضیحات
-
منتشر شده در یکشنبه, 14 ارديبهشت 1393 15:12
-
بازدید: 2346
هویت و برند سازی
تعریف درس:
هدف درس:
دانشجو اهمیت برند را درک کرده و روشهای تقویت برند بیاموزد.
رئوس و ریز محتوا:
1.مفهوم برند
الف)مفهوم برند،برندها و علائم تجاری،تفاوت آنها
ب)مفاهیم قانونی برند،ثبت برند،امتیاز برند
2.برند سازی
الف)عوامل موثر بر برند سازی
ب)استراتژی های برند سازی رای محصولات،نماد پردازی برند و هویت مصرف کننده،برند سازی در بازارهای چند فرهنگی
3.مدیریت و تقویت برند
الف)توسعه برند،افزایش گسترده برند.
ب)نظارت و مراقبت از برند
پ)وفاداری نسبت به برند،برند سازی و مسئولیت اجتماعی
ت)رسانه های اجتماعی و برند
4.حفاظت از برند.
الف)شناخت منابع داخلی و خارجی تضعیف برند.
ب)تبلیغات رسانه ای منفی،مشکلات تقویت برند
پ)آشنایی با رتبه بندی برندها،معرفی معیارها و شاخص های آن
5.راهنمای فعالیت عملی
هر دانشجو ضمن معرفی یک برند در کلاس در مورد تاثیر و تقویت آن در کلاس بحث نماید.
منابع:
1.باربارالوکن،روهینی آهلووالیا،میشل هوستن(1392)،برندها و مدیریت برند.چشم اندازهایی از تحقیقات معاصر،مترجمان محسن شاهین پور و سمیه اولی،تهران،سوره مهر
2.مک فبث،شون(1392)،مهارت های ارتباط موثر و بازاریابی رایانامه ای،مترجمان محمد سلطانی فر،شهناز هاشمی،ناصر اسدی،تهران:سیمای شرق.
3.آنجلین جی.کلوس(1392)،رفتار مصرف کننده آنلاین،مترجمان محسن شاهین پور و سمیه اولی،تهران:سوره مهر
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.