جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو بتواند یک تیزر تبلیغاتی کوتاه تهییه نماید

رئوس و ریز محتوا:

1.اهمیت تیزر تبلیغاتی
   الف)تعریف تیزر تبلیغاتی،اهمیت،جایگاه و جاذبه های آن،آشنایی با رپرتاژ آگهی
    ب)شیوه های نگارش فیلمنامه تبلیغاتی(story board)،شیوه های ساخت آگهی برای رسانه های دیداری و شنیداری به ویژه تلویزیون،سینما،اینترنت و رسانه های محیط الکترونیکی
   پ)آشنایی با عوامل تولید و ایزار و تجهیزات تولید آگهی های دیداری و شنیداری
2.آگهی های شنیداری
   الف)تعریف و اهمیت،رسانه های شنیداری
   ب)انواع و شیوه های ساخت آگهی برای رسانه های شنیداری به ویژه رادیو
   پ)آشنایی با عوامل تولید و ابزار و تجهیزات تولید آگهی
   ت)فیلمبرداری،افکت های صدا و دوبله دیالوگ ها،صدا گذاری،تهیه موسیقی،نمایش آزمایشی
3.آگهی های دیداری و شنیداری
   الف)تولید تبلیغات رسانه ایی دیداری و شنیداری
   ب)رسانه های دیداری و شنیداری،تعریف،اهمیت و انواع
   پ)انواع آگهی های دیداری و شنیداری
   ت)شیوه های نگارش فیلمنامه تبلیغاتی
4.آگهی های انیمیشن
   الف)آگهی های انیمیشن،تعریف،اهمیت،سیر تحول انیمیشن
   ب)انواع و شیوه های ساخت آگهی با استفاده از نقاشی متحرک و انواع عروسک
5.واژه های انگلیسی
معرفی واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول دوره
6.راهنمای فعالیت های عملی
هر دانشجو یک تیزر تبلیغاتی شنیداری یا دیداری و انیمیشن تهره و در کلاس ارائه نماید.پیشنهاد می شود دانشجو از سناریوی تبلیغاتی که در درس مدیریت تبلیغاتی تهیه نموده به عنوان سناریو تیزر تبلیغاتی خود استفاده نماید.


منابع:

1.برخوردار،ایرج(1371)،تهییه کنندگی برای رادیو،تهران:انتشارات سروش
2.فیلیپس،ویلیام(1387)،نگارش و فیلمنامه کوتاه،مترجم،عباس اکبری.تهران:انتشارات سروش.چاپ چهارم
3.کشاورزی،اردشیر(1380)،فیلمنامه نویسی برای فیلمهای انیمیشن.تهران:انتشارات دانشکده صدا و سیما
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.