جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



حقوق و قوانین تبلیغاتی

حقوق و قوانین تبلیغاتی

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو با حقوق و قوانین موجود در کشور در حوزه تبلیغ آشنا شود.

رئوس و ریز محتوا:

1.مراجع قانونی
   الف)اصولی از قانون اساسی مرتبط با تبلیغات
   ب)بخشهایی از قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قانون تبلیغات
   پ)مصوب جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تبلیغ،هنر و ادب
   ت)دستورالعمل مصوب کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور در خصوص تبلیغات
2.رسانه و تبلیغ
   الف)مصوبات شورای سیاست گذاری صدا و سیما در خصوص تبلیغات
   ب)قانون مطبوعات در حوزه تبلیغات
   پ)بررسی ملاحظات رسانه ها در انتشار تبلیغات
3.کانون های تبلیغاتی
   الف)مصوبه جلسه بیستم کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی
   ب)شرایط ایجاد نمایندگی و شعب کانون های آگهی و تبلیغاتی
   پ)آیین تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی
4.اهم قوانین
   الف)دستورالعمل اجرایی تابلوهای سر در مغازه ها مصوب کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور
   ب)دستورالعمل اجرایی نحوه انتشار آگهی نامه مصوب کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور
   پ)آیین نامه اجرایی قوانین مقررات مربوط به نحوه تبلیغ موسسات و واحدهای آموزشی،تحقیقاتی،فرهنگی و هنری
   ت)قانون تعطیل موسسات و واحدهای آموزشی،تحقیقاتی،فرهنگی و هنری که بدون اخذ مجـوز قانونی دایر شده و می شود.
   ث)قوانین و مقررات مربوط به منبع به کارگیری اساسی،عناوین و اصطلاحات بیگانه قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی،عناوین و اصطلاحات بیگانه
   ج)آیین نامه اجرایی قانون ممنوعیت به کارگیری اساسی،عناوین و اصطلاحات بیگانه
   چ)فصل 5 مقررات مربوط به نحوه درج آگهی های پیش فروش مسکن
   ح)آیین نامه اجرایی قانون حمایت از پیش خریداران واحدهای مسکونی،مصوب هیات محترم وزیران

منابع:

1.اصلانی،حمیدرضا(1389)،حقوق فناوری اطلاعات،تهران:نشر میزان،چاپ دوم
2.مجموعه قوانین و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های وابسته،انتشارات سازمان چاپ فرهنگ و ارشاد اسلامی
3.قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور-انتشارات اداره کل تبلیغات معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
4.آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی

لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.