جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



رفتار شناسی بازاریابی

رفتار شناسی بازاریابیimages 1

هدف درس:

دانشجو رفتار بازار و مشتری را درک نماید و عوامل موثر بر آن را بشناسد.

تعریف درس:

رئوس و ریز محتوا:

1.رفتار بازار
   الف)تعریف رفتارشناسی بازاریابی،حوزه این موضوع،ارتباط آن با سایر علوم،اهمیت رفتارشناسی بازاریابی
   ب)محیط بازاریابی و محیط تبلیغاتی
   پ)فرآیند تبلیغات بازاریابی،فرآیند برنامه ریزی بازاریابی
   ت)رفتار مصرف کننده،برند و رفتار مصرف کننده
   ث)رفتار خرید سازمانی
   ج)تقسیم بندی بازار،موقعیت یابی و برنامه جامع بازاریابی
   چ)برنامه ریزی و بودجه های بازاریابی
   ح)قیمت گزاری بازاریابی
   خ)مولفه های برنامه جامع تحقیقات بازاریابی
   د)مشخصات ویژگی های یک بازاریاب موفق
2.رفتار مشتری
   الف)درک صحیح مشتری،نگرس سنتی،مشتری و نگرش نوین به جایگاه مشترکی،درک گروههای مختلف مشتری از نظر سطح درآمد،تحصیلات،موقعیت اجتماعی،فرهنگی و مذهبی
   ب)رضایت مشتری،سطوح و پیامدهای رضایت و شاخص های ارزشیابی رضایت
   پ)الگوه های برخورد با تیپ های مختلف مشتریان
   ت)ایجاد چشم انداز خدمت به مشتری
   ث)شیوه های اطلاع رسانی و استفاده از خلاقیت و نوآوری در رقابت با رقبا
    ج)ترویج و فرهنگ و نگرش مشتری مدار و گسترش آن
3.واژه های انگلیسی
   الف)معرفی واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول تدریس

منابع:

1.هاپسون،باریه و همکاران،(1384)،مدیریت خدمت،فرهنگ مشتری مداری،مترجم،مهدی ایرن نژاد.باریزی:مدیران
2.اربابی،علی محمد(1369)،ار تولید تا مصرف،تهران:انتشارات فروردین
3.رابینز،استیفن پی،(1378)رفتار سازمانی،مترجم،علی پارساییان،سید محمد اعرابی،تهران:دفتر پژوهشهای فرهنگی
4.سلسله کتابهای انتشارات تجاری بین المللی تامسون.
5.کاستلز،امانوئل(1380)،عصر اطلاعات،مترجمان،احمد علیقلیان و افشین خاکباز،تهران:انتشارات طرح نو
6.کیا،محمد(1350)،تبلیغات بازرگانی،تهران:انتشارات ابن سینا.
7.محمودیان،محمود/آقاجان.عباس(1381)،آسیب شناسی تبلیغات،تهران:انتشارات حروفیه،چاپ اول
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.