برنامه ریزی بازاریابی
- توضیحات
-
منتشر شده در دوشنبه, 02 تیر 1393 09:41
-
بازدید: 1073
برنامه ریزی بازاریابی
تعریف درس:
هدف درس:
دانشجو بتواند برای بازاریابی کالایی بازاریابی مناسب انجام دهد.
رئوس و ریز محتوا:
1.کلیات
الف)تعریف برنامه ریزی بازاریابی و نقش و اهمیت آن
ب)تدوین اهداف بازاریابی (بخش های روابط عمومی و تبلیغ و تنظیم برنامه مورد لزوم)
پ)بازاریابی و تجزیه و تحلیل رفتار مصف کنندگان،خریداران و شناخت بازار،مقاطع بازار،تقسیم بندی بازار،انتخاب بازارهای هدف و کانالهای توزیع و..
2.مدلهای برنامه ریزی بازاریابی
الف)مدلهای برنامه ریزی بازاریابی و به کارگیری الگو ها و مدلهای نوین برنامه ریزی استراتژِک بازاریابی
ب)الگوی مالکوم مکدونالد،الگوی ویلیام جی استنتون،الگوی فیلیپ آرمسترانگ،الگوی هنری آسایل،الگوی ویلیام ام پراید و اوسی فرایل
ب)بررسی مقایسه ای الگوها و مدلهای برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی
پ)توصیف و تبیین فرآیند و محتوای برنامه ریزی استراتژِک بازاریابی و ارائه یک سیستم برنامه ریزی گام به گام
پ)مباحث کلیدی برنامه ریزی بازاریابی-ارائه سیستم برنامه ریزی بازاریابی-طراحی پرسشنامه های متداول در برنامه ریزیهای بازاریابی
ت)تمهیدات و تدابیر مورد نیاز برای اجرای برنامه های بازاریابی
3.برنامه ریزی برای ترویج کالا
الف)نقش ترویج در بازاریابی
ب)روشهای ترویجی کالا،ابزارهای ترویج کالا،ایزارهای ترویج کارا و واکنش مشتری
پ)تدوین اهداف ترویجی،راهبردهای ترویجی،هزینه ها و مخارج،بودجه بندی و عوال در تدوین آمیخته ترویج
4.واژه های انگلیسی
آشنایی با واژه ها و اصطلاحات انگلیسی در طول دوره
منابع:
1.آنجلین جی کلوس(1392)،رفتار مصرف کنندگان آنلاین،مترجمان:محسن شاهین پور و سمیه اولی،تهران :سوره مهر
2.کاتلر فیلیپ/گری ،آرمسترانگ(1389)،اصول بازاریابی ،مترجمان،علی پارسائیان،تهران انتشارات فرا
3.بلورین تهرانی،محمد(1380)،بازاریابی و مدیریت بازار،تهران:نشر موسه مطالعات و پژ<هش های بازرگانی
4.علی اکبر ایلام(1385)،برنامه ریزی بازاریابی،تهران :ناشر موسسه مطالعات و پژوهش هی بازرگانی چاپ دوم
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.