جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



برنامه ریزی بازاریابی

برنامه ریزی بازاریابی

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو بتواند برای بازاریابی کالایی بازاریابی مناسب انجام دهد.

رئوس و ریز محتوا:

1.کلیات
  الف)تعریف برنامه ریزی بازاریابی و نقش و اهمیت آن
   ب)تدوین اهداف بازاریابی (بخش های روابط عمومی و تبلیغ و تنظیم برنامه مورد لزوم)
   پ)بازاریابی و تجزیه و تحلیل رفتار مصف کنندگان،خریداران و شناخت بازار،مقاطع بازار،تقسیم بندی بازار،انتخاب بازارهای هدف و کانالهای توزیع و..
2.مدلهای برنامه ریزی بازاریابی
   الف)مدلهای برنامه ریزی بازاریابی و به کارگیری الگو ها و مدلهای نوین برنامه ریزی استراتژِک بازاریابی
   ب)الگوی مالکوم مکدونالد،الگوی ویلیام جی استنتون،الگوی فیلیپ آرمسترانگ،الگوی هنری آسایل،الگوی ویلیام ام پراید و اوسی فرایل
   ب)بررسی مقایسه ای الگوها و مدلهای برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی
   پ)توصیف و تبیین فرآیند و محتوای برنامه ریزی استراتژِک بازاریابی و ارائه یک سیستم برنامه ریزی گام به گام
   پ)مباحث کلیدی برنامه ریزی بازاریابی-ارائه سیستم برنامه ریزی بازاریابی-طراحی پرسشنامه های متداول در برنامه ریزیهای بازاریابی
   ت)تمهیدات و تدابیر مورد نیاز برای اجرای برنامه های بازاریابی
3.برنامه ریزی برای ترویج کالا
   الف)نقش ترویج در بازاریابی
   ب)روشهای ترویجی کالا،ابزارهای ترویج کالا،ایزارهای ترویج کارا و واکنش مشتری
   پ)تدوین اهداف ترویجی،راهبردهای ترویجی،هزینه ها و مخارج،بودجه بندی و عوال در تدوین آمیخته ترویج
4.واژه های انگلیسی
   آشنایی با واژه ها و اصطلاحات انگلیسی در طول دوره

منابع:

1.آنجلین  جی کلوس(1392)،رفتار مصرف کنندگان آنلاین،مترجمان:محسن شاهین پور و سمیه اولی،تهران :سوره مهر
2.کاتلر فیلیپ/گری ،آرمسترانگ(1389)،اصول بازاریابی ،مترجمان،علی پارسائیان،تهران انتشارات فرا
3.بلورین تهرانی،محمد(1380)،بازاریابی و مدیریت بازار،تهران:نشر موسه مطالعات و پژ<هش های بازرگانی
4.علی اکبر ایلام(1385)،برنامه ریزی بازاریابی،تهران :ناشر موسسه مطالعات و پژوهش هی بازرگانی چاپ دوم
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.