جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو اهمیت تحقیقات در زمینه بازاریابی را درک کرده و با موضوعات و موقعیتهای گوناگون تحقیق آشنا شود.

رئوس و ریز محتوا:

1.کلیات
   الف)تحقیق،تعریف تحقیقات بازاریابی،اهمیت و نقش و جایگاه تحقیقات در بازاریابی
   ب)مقدمه ای بر فرآیند تحقیقات بازاریابی،تعریف مسئله،طرح تحقیق و انجام عملیات تحقیق
2.تجزیه و تحلیل موقعیتهای بازاریابی
   محیط بازاریابی،سیستم اطلاعاتی بازاریابی و بررسی بازار،رفتار مصرف کنندگان و رفتار خریداران،بازار صنعتی،انتخاب بازار،کالا،استراتژِ های کالا،عناصر کالا،طول عمر کالا،تجزیه و تحلیل کانالهای توزیع،شناخت فرهنگ ها،بازاریابی بین المللی و منطقه ای،اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش،بازار عرضه،میزان مصرف،شرایط مصرف کنندگان،وضعیت رقبا،شرایط رقابتی بازار،بازار رقبا،تغییرات در بازار و انواع آن،تحقیق PIMS تاثیر راهبردهای بازاریابی ها،سود آوری،تحقیق در تمام زمینه ها و اجرای سته تبلیغاتی
3.تحقیق در مورد رسانه ها
   الف)رسانه های نوشتاری،سبک و روش،انتشار مطالب و تیراژ در مرکز و شهرستان ها
   ب)رسانه های شنیداری،برنامه ها،تیراژ در مرکز و شهرستان ها
   پ)رسانه های دیداری و شنیداری،شبکه ها،برنامه ها،میزان علاقه مندی و گرایش مخاطبان و تیراژ
   ت)رسانه های محیطی،انواع،مکان جغرافیایی،میزان گرایش و توجه مردم
   ث)شبکه های اجتماعی و اینترنت
4.تحقیق در مورد مخاطبان
   الف)روش های تحقیق در بازار و ملاحظات و رعایت اصول اخلاقی در تحقیقات بازاریابی
   ب)مطالعه مشکلات تحقیقات بازاریابی،مشکلات فرهنگی،مشکلات فرهنگی،مشکلات فنی،مشکلات سیاسی و مشکلات بودجه و...
5.واژه های انگلیسی
   معرفی واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول دوره

منابع:

1.روستا دکتر احمد،تحقیقات بازاریابی(جزوه درسی)،سازمان مدیریت صنعتی
2.فاستر مری(1380)مبانی تحقیقات بازاریابی،مترجم بهرام صنعتی طراح،تهران انتشاراتت مبلغان چاپ سوم
3.مال هارترا،نارش(1378)تحقیقات بازاریابی،مترجم محمود زنجانی،تهران انتشارات سازمان مدیریت صنعتی
4.کاتلر،فیلیپ/گری،آرمسترانگ(1389)،اصول بازاریابی،مترجم ،علی پارسائیان،تهران:انتشارات فرا
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.