یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



جامعه شناسی و وسایل ارتباط جمعی

 

 جامعه شناسی و وسایل ارتباط جمعی

تعریف درس :

 

هدف درس :

 

رئوس و ریز محتوا :

1-جامعه شناسی و ماوراء جامعه شناسی

2-شرایط اجتماعی ارتباطات ،از ارتباطات سنتی تا ارتباطات جمعی، پیدایش ارتباطات جمعی ،تغییرات کیفی ارتباطات جمعی،وسایل ارتباطات جمعی ،ارتباط و انتشار،کهکشان مبان دو عصر قبیله ی،زاء ملک لوهان رسانه گرم وسرد

3-ارتباطات و پدیده هالی جمعی ،انبوه خلق عامه یا همگان توده مفهوم توده مشخصات کمی و کیفی توده انسان توده ای

در جامعه ی توده وار جوامع توده وار و وسایل ارتباط جمعی ، عصر توده ­ها ،نظریات و قضاوت ها ی تصور توده ها ،عقاید  و آموزش های عقیدتی توده ها و رسانه ها ،وسایل ارتباطی نوین و توده وار سازی با گونه گون سازی جامعه

4-جهش اجتماعی از طریق رسانه ها شرایط تاثیربر افکار عمومی،وسایل و فنون القاء افکار،تقویت وبدعت ،تغییر و شناخت افکار

5-نقش ها و اثرات وسایل ارتباط جمعی ،خشنونت و تلویزیون ،کودک  و تلویزیون و مصرف

6-فرهنگ ،رسانه ها،فرهنگ و تکوین ذهن،زمینه فرهنگی و فرهنگ جمعی،رسانه ها و فرهنگ توده ها،صنعت فرهنگی

منابع :

منابع اصلی:

1-جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی،مترجم باقر ساروخانی و دکتر منوچهر محسنی،انتشارات اطلاعات

2-روانشناسی توده ها،کیومرث خواجویها،انتشارات روشنگران

3-قدرت تلویزیون،علی اسدی،انتشارات امیر کبیر

4-وسایل ارتباط جمعی،جلد یکم،کاظم معتمد نژاده

5.Media Sociology ( Socity Nom ) . by David barrat (paperback_june 1 , 1986 )

6.sociology Student Media : A Sociology of mass Communications and Journalism , by joel Smith ( Paperback _ March 1,1995)

منابع :

منبع اصلی :

منبع پیشنهادی :

 

مدرسان :

نیم سال تحصیلی تابستان 92 :

                              استاد حاج علی

                              استاد دانیالی

 

 


لینک به انجمن علمی دانشجویی درس