یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



قوانین و مقررات در روابط عمومی

قوانین و مقررات در روابط عمومی

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو قوانین و مقررات حاکم در حوزه روابط عمومی یاد بگیرد و اجرا نماید.


رئوس و ریز محتوا:

1.اصول و مبانی قانونی
   الف)مروری بر تاریخچه دستورالعمل ها و مقررات روابط عمومی در ایران
   ب)مروری کلی بر قوانین و مقررات روابط عمومی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،شورای اطلاع رسانی دولت،مجلس شورای اسلامی،شورای انقلاب فرهنگی
   پ)مراجع قوانین و مقررات حوزه روابط عمومی
   ت)آشنایی با فعالیت ها و وظایف معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی(اداره کل مطبوعات داخلی،رسانه های خارجی)
   ث)آیین نامه نحوه فعالیت،وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاه های اجرایی
2.اهم قوانین
   الف)یادآوری:مروری کلی بر قوانین مربوط به مسایل ارتباط جمعی(قوانین مطبوعات) اصول حقوقی حاکم بر پخش برنامه های ماهواره ای و استفاده از اینترنت
   ب)چکونگی اخذ مجوز:برای برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها و...
   پ)قوانین و مقررات مربوط به راه اندازی وب سایت سازمانی
   ت)مروری کلی بر قوانین آگهی و تبلیغات،کانونهای تبلیغاتی،تبلیغات شهری
   ث) مروری کلی بر قوانین مربوط به خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی-خبرنگاران خارجی و شرایط ورود،توزیع و فروش نشریات خارجی
   ج)مروری کلی بر قوانین مربوط به تولید فیلم و سینما،صدور پروانه فیلم سازی،نمایش فیلم،شورای بازبینی و نظارت و تاسیس و اداره سینما و تئاتر
   چ)اصول حقوقی حاکم بر فضای جامعه اطلاعاتی،مصادیق محتوای مجرمانه ماده 21 قانون جرایم رایانه ای
   ح)قوانین حاکم بر چاپ و نشر(کتاب،مجله،بروشور،عکس،پوستر و ...)،حقوق مالکیت ادبی هنری،حقوق مولف
   خ)بررسی تجربه سایر کشورها

منابع:

1.قوانین و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های وابسته،تدوین:دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی-سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
2.منابع آنلاین:وبسایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،شورای اطلاع رسانی دولت،مجلس شورای اسلامی،شورای انقلاب فرهنگی

لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.