یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



برنامه ریزی و بودجه در روابط عمومی

برنامه ریزی و بودجه در روابط عمومی


تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو بتواند با توجه به بودجه و روشهای تامین آن،برای رسیدن به اهداف روابط عمومی برنامه ریزی کند.

رئوس و ریز محتوا:

1.برنامه ریزی
   الف)تعریف برنامه،اهمیت برنامه ریزی
   ب)مراحل برنامه ریزی،انواع برنامه ریزی از نظر مدت عمل،حوزه عمل،شیوه عمل،نظام برنامه ریزی در روابط عمومی
   پ)تعیین هدف ها و عوامل موثر بر تعیین هدفهای روابط عمومی و چگونگی تدوین یک برنامه روابط عمومی
   ت)اصول و مبانی سازماندهی و تشکیلات،چگونگی تدوین یک برنامه روابط عمومی
   ث)آشنایی کلی با نظام تشکیلات کشور-آشنایی با تشکیلات سازمان و انواع تشکیلات روابط عمومی
   ج)آشنایی با طبقه بندی مشاغل و وظایف افراد و سازمان
   چ)قوانین و مقررات سازمان و نقش آن در امور تشکیلات و سازماندهی و آگاهی از تغییر در آن
2. بودجه
   الف)مفهوم بودجه،اصول بودجه،گردش بودجه،انواع بودجه بندی ارتباط بودجه با برنامه ریزی،رابطه بودجه و امور مالی-موانع و محدودیت های بودجه
   ب)نقش بودجه در برنامه ریزی های روابط عمومی
   پ)بودجه،قوانین و مقررات حاکم بر آن
   ت)آشنایی قانون محاسبات عمومی،قانون برنامه و بودجه
   ث)قوانین بودجه کشور،قوانین و مقررات حاکم بر بودجه
   ج)بودجه،اهمیت و نقش آۀن در مدیریت
   چ)بودجه به عنوان ابزار مهم مدیران
   ح)هدف های کنترل بودجه و انواع نظارت بر بودجه
   خ)چگونگی تنظیم بودجه برای یک روابط عمومی

منابع:

1.ویلدا وسکی.نائومی رایدن،برنامه ریزی و بودجه بندی در کشورهای فقیر،علی پارساییان،دانشگاه علامه طباطبایی،1371
2.موسی خانی،مرتضی(1382)،اصول و مبانی بودجه در ایران،دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
3.امینی،سید کاظم،(1381)،آشنایی با تشکیلات ادواری،مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی

لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.