برنامه ریزی و بودجه در روابط عمومی
- توضیحات
-
منتشر شده در یکشنبه, 13 بهمن 1392 17:08
-
بازدید: 744
برنامه ریزی و بودجه در روابط عمومی
تعریف درس:
هدف درس:
دانشجو بتواند با توجه به بودجه و روشهای تامین آن،برای رسیدن به اهداف روابط عمومی برنامه ریزی کند.
رئوس و ریز محتوا:
1.برنامه ریزی
الف)تعریف برنامه،اهمیت برنامه ریزی
ب)مراحل برنامه ریزی،انواع برنامه ریزی از نظر مدت عمل،حوزه عمل،شیوه عمل،نظام برنامه ریزی در روابط عمومی
پ)تعیین هدف ها و عوامل موثر بر تعیین هدفهای روابط عمومی و چگونگی تدوین یک برنامه روابط عمومی
ت)اصول و مبانی سازماندهی و تشکیلات،چگونگی تدوین یک برنامه روابط عمومی
ث)آشنایی کلی با نظام تشکیلات کشور-آشنایی با تشکیلات سازمان و انواع تشکیلات روابط عمومی
ج)آشنایی با طبقه بندی مشاغل و وظایف افراد و سازمان
چ)قوانین و مقررات سازمان و نقش آن در امور تشکیلات و سازماندهی و آگاهی از تغییر در آن
2. بودجه
الف)مفهوم بودجه،اصول بودجه،گردش بودجه،انواع بودجه بندی ارتباط بودجه با برنامه ریزی،رابطه بودجه و امور مالی-موانع و محدودیت های بودجه
ب)نقش بودجه در برنامه ریزی های روابط عمومی
پ)بودجه،قوانین و مقررات حاکم بر آن
ت)آشنایی قانون محاسبات عمومی،قانون برنامه و بودجه
ث)قوانین بودجه کشور،قوانین و مقررات حاکم بر بودجه
ج)بودجه،اهمیت و نقش آۀن در مدیریت
چ)بودجه به عنوان ابزار مهم مدیران
ح)هدف های کنترل بودجه و انواع نظارت بر بودجه
خ)چگونگی تنظیم بودجه برای یک روابط عمومی
منابع:
1.ویلدا وسکی.نائومی رایدن،برنامه ریزی و بودجه بندی در کشورهای فقیر،علی پارساییان،دانشگاه علامه طباطبایی،1371
2.موسی خانی،مرتضی(1382)،اصول و مبانی بودجه در ایران،دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
3.امینی،سید کاظم،(1381)،آشنایی با تشکیلات ادواری،مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی
لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.