چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو بتواند عکس تبلیغاتی مورد نباز خود را تهیه نماید.

رئوس و ریز محتوا:

1.عکس تبلیغاتی
   الف)تعاریف،تاریخچه عکاسی تبلیغات،اهمیت عکس در تبلیغ
   ب)حقوق انتشار تصویر،اخلاق در عکاسی تبلیغات
   پ)انواع عکاسی و تفوت های آن(پرتره،هنری،مستند،اجتماعی و تبلیغاتی)
   ث)عکاسی از کالا و شخصیتها،عکس در بسته بندی کالاها
2.مقدمات عکاسی
   الف)نور سنجی در عکاسی تبلیغی
   ب)ترکیب بندی در عکاسی تبلیغی
   پ)کادر بندی در عکاسی تبلیغاتی
3.دوربین عکاسی
   الف)آشنایی با اجزای دوربین و کارکرد هریک،مشخصات دوربین مطلوب
   ب)آَشنایی با سیستم دوربین دیجیتال و آشنایی با دوربین تلفن همراه
   پ)نور در عکاسی
4.آماده سازی عکس
   الف)ادیت و آماده سازی عکس ها با استفاده از نرم افزار هایی چون فوتو شاپ و غیره
   ب)زیر نویسی برای عکس تبلیغاتی
   پ)انتخاب عکس
5.راهنمای فعالیت عملی
   الف)هر دانشجو بین 20-30 عکس تبلیغاتی تهیه و در کلاتس ارائه نماید و مورد بحث و بررسی قرار گیرد

منابع:

کنت کوبر،فتوژورنالیسم،ترجمه و تدوین:اسماعیل عباسی،دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها
The story of photography from its beginnings to the present day. C1980
تری برت،نقد عکس (در آمدی بر درک تصویر)مترجم ،اسماعیل عباسی و کاوه میر عباسی :نشر مرکز
خوانساری،شهریار،تاریخ تطبیقی عکاسی ایران و جهان : نشر علم
لوتر،کن(1371)،عکاسی برای مطبوعات فتورونالیسم،مترجم،احمد و خشنودی،تهران:انتشارات
جرالد مید،بسون(1367)فن برنامه سازی تلویزیو،مترجم،مهدی رحیمیان،تهران:انشارات سروش
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.