چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



پیام نویسی در تبلیغات

پیام نویسی در تبلیغات

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو انواع پیامهای تبلیغاتی را بشناسد و بتواند بنویسد.

رئوس و ریز محتوا:

1.معرفی پیام تبلیغاتی
   الف)پیام،تعریف و نقش و اهمیت آن در تبلیغات
   ب)وظایف نویسنده پیام های تبلیغاتی
   پ)پیام و چگونگی خلق آن و مطالعات اولیه قبل از نگارش پیام های تبلیغاتی
   ت)هدف و پیام،مخاطب و پیام،رسانه و پیام،طرز اجرا و پیام،بودجه و پیام و نقش،هدف،مخاطب،رسانه طرز اجرا و بودجه در نگارش پیام
   ث)آنچه باید نویسنده درباره طرح های تبلیغاتی گرافیکی،رادیویی،تلویزیونی،سینمایی،محیطی و وسایل دیجیتالی بداند.
   ج)نگاهی درباره شیوه های اجرا و نگارش پیام
   چ)شعار،تعریف و نقش آن در تبلیغات
2.نگارش پیام های تبلیاتی
   الف)شیوه نگارش شعار-شیوه های نگارش متن آگهی های چاپی با توجه به انواع آن
   ب)شیوه نگارش متن آگهی های مطبوعاتی
   پ)شیوه های نگارش متن بروشور و کاتالوگ
   ت)شیوه های نگارش مطالب فعالیت های روابط عمومی
   ث)شیوه های نگارش متن پیام های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی
   ج)شیوه های نگارش متن تبلیغات رسانه های محیطی
   چ)شیوه های نگارش متن تبلیغاتی رسانه های دیجیتالی
   ح)مقایسه کلی شیوه های نگارش پیام های تبلیغاتی در رسانه ها
3.واژه های انگلیسی
آشنایی با واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول زمان آموزش
4.هر دانشجو بتواند پیام تبلیغاتی به صورت های گوناگون چون شعار تبلیغاتی،آگهی مطبوعاتی،بروشور و کاتالوگ،تبلیغات رادیویی و تلویزیونی،رسانه های محیطی یا دیجیتالی بنویسد.

منابع:

1.پراتکانیس آنتونی،الیوت آرنسون(1389)،عصر تبلیغات،مترجم:کاووس سید امامی و محمد صادق عباسی،تهران:انتشارات سروش،چاپ ششم
2.بلای،رابرت دبلیو(1388)،ادبیات تبلیغ،مترجم منیژه شیخ جوادی،انتشارات سیته،چاپ سوم
3.ژان لویی،سروان شرایپر(1371)،نیروی پیام،مترجم،سروش حبیبی،تهران:انتشارات سروش،چاپ دوم
4.ساترلند،ماکس(1380)،روانشناسی تبلیغات تجاری،مترجم:سینا قربانلو،تهران:انتشارات مبلغان
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.