چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



ارتباط با رسانه ها

reshtehaارتباط با رسانه ها 

 

تعریف درس :

 

هدف درس :

 

رئوس و ریزمحتوا :

1. نقش افکار عمومی در مشروعیت بخشی به سازمان و تحقیق اهداف سازمانی ، نقش رسانه های جمعی به عنوان ابزار دستیابی به افکار عمومی .

2. ارتباط روابط عمومی ها و رسانه ، فصول و اهداف مشترک ، ضرورت های ارتباطی بین آنها ، تنگناها و چالش های ارتباطی ، ضعف روابط عمومی ( جایگاه سازمانی ، نمودار تشکیلاتی ، وضعیت نیروی انسانی ) شناخت سازمان رسانه و ساختار تحریریه رسانه .

3.پژوهش و مدیریت رسانه ای ؛ تفاوت رسانه های نوشتاری ، دیداری و شنیداری جهت شناخت ظرفیت ها ، محدودیت ها و خط مشی رسانه ها و غیره ... .

4. فعالیت ها و فنون ارتباط رسانه ای ( تهیه و تولید و جریان سازی خبر ، تهیه و انتشار بیانیه و تهیه جوابیه اعم از توضیح  ، اصلاحیه ، تکذیبیه ، تاییدیه و ... ) تهیه و ارسال آگهی ها .

5. تهیه مقاله ، تحلیل و تفسیر ، تبلیغ و سایر فنون ارتباطی و انتخاب رسانه مناسب بر اساس شناخت افکار عمومی .

6. تکنیک های ارتباطات رسانه ای ، تشکیل جلسه های هماهنگی با خبرنگاران ، معرفی و تقدیر از خبرنگاران و رسانه های فعال ، تشکیل شورای مشورتی با خبرنگاران ، تشکیل ستاد راه اندازی بانک اطلاعات ، ارتباط با اینترنت ، تهیه دستور العمل و آیین نامه های ارتباطی .

 

منابع :

منبع اصلی :

1. ارتباط با رسانه ها ، انتشارات اداره کل تبلیغات ،مهدی فرقانی ، معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مهر 1380 .

2. روابط عمومی و رسانه ، فیروز دیندار فرکوش ، و حسین صدری نیا ، تهران سایه روشن 1382 .

3. ارتباطات رسانه ای در روابط عمومی ، سید شهاب محسنی ، انتشارات پارس سینا زمستان 1381

4. چگونه روابط عمومی کنیم ، مسعود برزی ، انتشارات بهجت

5. پوشش خبری ، محمد سلطانی فر ، شهناز هاشمی ، سیمای شرق 1382

 

مدرسان :

نیم سال دوم تحصیلی :

                             استاد برارین

                             استاد باروت کوب زاده 

                             استاد گلستانی 

 

 


لینک به انجمن علمی پژوهشی درس