پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403

 



خوشنویسی و طراحی حروف

reshtehaخوشنویسی و طراحی حروف 

 

تعریف درس :

 

هدف درس :

 با انواع خطوط و تاثیر خط در تبلیغات آشنا شود و انواع خطوط را تشخیص دهد .

 

رئوس و ریزمحتوا :

1. اهميت خط در تبليغات ؛

اهميت خوشنويسي و طراحي حروف درتبليغات، جايگاه خط در تبليغات 

آگاهيهاي بصري و مهارتهاي فني در خوشنويسي 

آشنايي با انواع خطوط سنتي ايران و آگاهي درباره شكل و شناخت زيبايي خاص اين شيوه ها

تاثير خط و قلم بر انسانها 

2. آشنايي با وسايل خوشنويسي ؛

آشنايي با وسايل خوشنويسي و طرز و ترتيب كار با آنها (مدادها ، قلم و...)

آشنایی با حروف و فونت رایانه ای و کاربرد آن در تبلیغات 

نمونه برداري از خطوط مورد استفاده در تبليغات و تهيه آرشيو

3. فعالیت های عملی ؛

تجزيه و تحليل فني اجزا و اشكال يك نوع قلم 

بررسي، مقايسه و مطالعه فني و زيبايي شناسي حروف فارسي و لاتين

تشخيص خطهاي دستي و فونتهاي يارانه اي

 

منابع :

منبع اصلی :

1. مرزي، علي محمد( 1390 )، خوشنويسي و طراحي حروف، تهران: انتشارات دانشگاه پيام نور، چاپ سوم

2.  رضايي نبرد، امير( 1390 )، خوشنويسي بانگرش جامع به طراحي حروف، تهران: انتشارات جمال هنر

3. رضوي، جلال( 1380 )، اصول طراحي در ساختار خوشنويسي، مشهد: انتشارات آئين تربيت

4. زارع، غلامرضا( 1389 )، خودآموز فونت رايانه اي، شيراز: گنجينه علم

منبع پیشنهادی :

 

مدرسان :

نیم سال دوم تحصیلی 92_91 :

                                         کفاش زاده 

                                         آریا منش

 

 


لینک به انجمن علمی پژوهشی درس