با انواع خطوط و تاثیر خط در تبلیغات آشنا شود و انواع خطوط را تشخیص دهد .
1. اهميت خط در تبليغات ؛
اهميت خوشنويسي و طراحي حروف درتبليغات، جايگاه خط در تبليغات
آگاهيهاي بصري و مهارتهاي فني در خوشنويسي
آشنايي با انواع خطوط سنتي ايران و آگاهي درباره شكل و شناخت زيبايي خاص اين شيوه ها
تاثير خط و قلم بر انسانها
2. آشنايي با وسايل خوشنويسي ؛
آشنايي با وسايل خوشنويسي و طرز و ترتيب كار با آنها (مدادها ، قلم و...)
آشنایی با حروف و فونت رایانه ای و کاربرد آن در تبلیغات
نمونه برداري از خطوط مورد استفاده در تبليغات و تهيه آرشيو
3. فعالیت های عملی ؛
تجزيه و تحليل فني اجزا و اشكال يك نوع قلم
بررسي، مقايسه و مطالعه فني و زيبايي شناسي حروف فارسي و لاتين
تشخيص خطهاي دستي و فونتهاي يارانه اي
منبع اصلی :
1. مرزي، علي محمد( 1390 )، خوشنويسي و طراحي حروف، تهران: انتشارات دانشگاه پيام نور، چاپ سوم
2. رضايي نبرد، امير( 1390 )، خوشنويسي بانگرش جامع به طراحي حروف، تهران: انتشارات جمال هنر
3. رضوي، جلال( 1380 )، اصول طراحي در ساختار خوشنويسي، مشهد: انتشارات آئين تربيت
4. زارع، غلامرضا( 1389 )، خودآموز فونت رايانه اي، شيراز: گنجينه علم
منبع پیشنهادی :
نیم سال دوم تحصیلی 92_91 :
کفاش زاده
آریا منش