طراحی
- توضیحات
-
منتشر شده در پنج شنبه, 29 خرداد 1393 11:22
-
بازدید: 498
طراحی
تعریف درس:
هدف درس:
با اصول و طراحی آشنا شود و دانشجو بتواند طرحهای ساده را رسم کند.
رئوس و ریز محتوا:
1.مبانی طراحی
الف)طراحی و گرافیک،تعریف،اهمیت و سیر آن در جهان و ایران،ضرورت و اهمیت طراحی و گرافیک در تبلیغات
ب)طراحی ساده با کمترین خطوط،طراحی سریع،طراحی از فاصله ،طراحی از زوایای گوناگون،شناخت انواع پرسپکتیو
پ)ترسیم سایه ها،سایه نور طیعی و نور مصنوعی،سایه جسم بر روی صفحه و جسم دیگر
2.انواع طراحی
الف)آشنایی با انواع طراحی
ب)طراحی انواع پوستر،کاتالوگ،بروشور،تراکت،جعبه،نشانه،آرم و لوگو(با رعایت اصول و ویژگی آن)
پ)اصول طراحی تابلوهای شهری و نقش و اهمیت گرافیک در تابلو های شهعری و برون شهری
ت)گرافیک بسته بندی و کاربرد و نقش آن در تبلیغات
ث)طراحی انواع طرح های چاپی بر روی هدایای تبلیغاتی از قبیل خودکار،کیف،لیوان،تی شرت،کلاه،ساک دستی
3.کاغذ
الف)کاغذ،انواع و ویژگی های آن
ب)اندازه،وزن،رنگ و کاربرد آن در تبلیغات و رسانه ها
4.واژه های انگلیسی
آشنایی با اصطلاحات و واژه های انگلیسی مرتبط با درس
منابع:
1.اصلانی،مژگان(1381)،بسته بندی و تبلیغات در مراکز فروش،تهران:انتشارات
2.افشار مهاجر،کامران(1383)،گرافیک مطبوعاتی،تهران:انتشارات سمت چاپ سوم
3.هولیس ریچارد،(1390)،تاریخ مختصر طراحی گرافیک،مترجم،فرهاد گشایش،تهران:انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ پنجم
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.