پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403

 



طراحی

طراحی

تعریف درس:

هدف درس:

با اصول و طراحی آشنا شود و دانشجو بتواند طرحهای ساده را رسم کند.

رئوس و ریز محتوا:

1.مبانی طراحی
   الف)طراحی و گرافیک،تعریف،اهمیت و سیر آن در جهان و ایران،ضرورت و اهمیت طراحی و گرافیک در تبلیغات
   ب)طراحی ساده با کمترین خطوط،طراحی سریع،طراحی از فاصله ،طراحی از زوایای گوناگون،شناخت انواع پرسپکتیو
   پ)ترسیم سایه ها،سایه نور طیعی و نور مصنوعی،سایه جسم بر روی صفحه و جسم دیگر
2.انواع طراحی
   الف)آشنایی با انواع طراحی
   ب)طراحی انواع پوستر،کاتالوگ،بروشور،تراکت،جعبه،نشانه،آرم و لوگو(با رعایت اصول و ویژگی آن)
   پ)اصول طراحی تابلوهای شهری و نقش و اهمیت گرافیک در تابلو های شهعری و برون شهری
   ت)گرافیک بسته بندی و کاربرد و نقش آن در تبلیغات
   ث)طراحی انواع طرح های چاپی بر روی هدایای تبلیغاتی از قبیل خودکار،کیف،لیوان،تی شرت،کلاه،ساک دستی
3.کاغذ
   الف)کاغذ،انواع و ویژگی های آن
   ب)اندازه،وزن،رنگ و کاربرد آن در تبلیغات و رسانه ها
4.واژه های انگلیسی
آشنایی با اصطلاحات و واژه های انگلیسی مرتبط با درس

منابع:

1.اصلانی،مژگان(1381)،بسته بندی و تبلیغات در مراکز فروش،تهران:انتشارات
2.افشار مهاجر،کامران(1383)،گرافیک مطبوعاتی،تهران:انتشارات سمت چاپ سوم
3.هولیس ریچارد،(1390)،تاریخ مختصر طراحی گرافیک،مترجم،فرهاد گشایش،تهران:انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ پنجم
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.