چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



برگزاری نمایشگاه

برگزاری نمایشگاه

تعریف درس:

هدف درس:

با مبانی و اصول نمایشگاه و مقررات آن آشنا شده و بتواند یک نمایشگاه ساده را برگزار نماید

رئوس و ریز محتوا:

1.معرفی نمایشگاه
   الف)تعریف نمایشگاه،اهمیت و نقش و کاربرد آن در بازاریابی و تبلیغات
   ب)علل پیدایش و سیر شکل گیری نمایشگاه
   پ)انواع نمایشگاه از نظر هدف،منطقه جغرافیایی،نوع و تنوع کار،زمان و مدت برگزاری و...
2.مبانی و اصول کلی
   الف)اهداف نمایشگاه
   ب)مطالعه اولیه قبل از حضور و برگزاری نمایشگاه
   پ)آشنایی با مقررات نمایشگاه و رعایت معیارهایی برای حضور و لزوم و علل شرکت در نمایشگاه
   ت)ارزیابی نمایشگاه و نکاتی که کارشناسان بازاریابی باید بدان ها توجه کنند.
   ث)بررسی علل موفقیت و یا عدم موفقیت در نمایشگاه
3.اجرای نمایشگاه
    الف)برنامه ریزی برای مدعوین نمایشگاه
    ب)بودجه نمایشگاه :هزینه های اجاره محل،طراحی و ساخت غرفه،هزینه لوازم،تزئینات،دکوراسیون،نور پردازی و...،هزینه های پرسنلی،پذیرایی،هدایا...و هزینه های پیش بینی نشده
   پ)کارکنان نمایشگاه و غرفه ها،مشخصات و ویژگی های لازم و نکاتی که قبل از افتتاح،افتتاح،طول برگزاری،باید رعایت کرد.
   ت)شیوه های تبلیغات نمایشگاه،شیوه های اطلاع رسانی
   ث)چگونگی طراحی غرفه،ساختمان و چیدمان غرفه،غرفه آرایی ،ایجاد فضاهای لازم،رهنمود هایی برای حضور بهتر در نمایشگاه و رعایت نکات لازم برای انتخاب فضای غرفه ها
4.واژه های انگلیسی
آشنایی با واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول ترم

منابع:

1.بلوریان،تهرانی،محمد(1380)،بازاریابی و مدیریت بازار،موسسه مطلعات و پژوهشهای بازرگانی
2.کمرنی،هادی،باقریان مهدی(1390)،مدیریت نمایشگاه تهران:کارگزار روابط عمومی
3.یحیایی ایله ای،احمد(1387)،روابط عمومی حرفه ای،تهران:جاجرمی
4.باقریان،مهدی(1382)،روابط عمومی کاربردی و فنون برگزاری گردهمایی ها،تهران:انتشارات کارگزار

لینک به انجمن های علمی و پژوهشی درس
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.