برگزاری نمایشگاه
- توضیحات
-
منتشر شده در پنج شنبه, 29 خرداد 1393 10:37
-
بازدید: 524
برگزاری نمایشگاه
تعریف درس:
هدف درس:
با مبانی و اصول نمایشگاه و مقررات آن آشنا شده و بتواند یک نمایشگاه ساده را برگزار نماید
رئوس و ریز محتوا:
1.معرفی نمایشگاه
الف)تعریف نمایشگاه،اهمیت و نقش و کاربرد آن در بازاریابی و تبلیغات
ب)علل پیدایش و سیر شکل گیری نمایشگاه
پ)انواع نمایشگاه از نظر هدف،منطقه جغرافیایی،نوع و تنوع کار،زمان و مدت برگزاری و...
2.مبانی و اصول کلی
الف)اهداف نمایشگاه
ب)مطالعه اولیه قبل از حضور و برگزاری نمایشگاه
پ)آشنایی با مقررات نمایشگاه و رعایت معیارهایی برای حضور و لزوم و علل شرکت در نمایشگاه
ت)ارزیابی نمایشگاه و نکاتی که کارشناسان بازاریابی باید بدان ها توجه کنند.
ث)بررسی علل موفقیت و یا عدم موفقیت در نمایشگاه
3.اجرای نمایشگاه
الف)برنامه ریزی برای مدعوین نمایشگاه
ب)بودجه نمایشگاه :هزینه های اجاره محل،طراحی و ساخت غرفه،هزینه لوازم،تزئینات،دکوراسیون،نور پردازی و...،هزینه های پرسنلی،پذیرایی،هدایا...و هزینه های پیش بینی نشده
پ)کارکنان نمایشگاه و غرفه ها،مشخصات و ویژگی های لازم و نکاتی که قبل از افتتاح،افتتاح،طول برگزاری،باید رعایت کرد.
ت)شیوه های تبلیغات نمایشگاه،شیوه های اطلاع رسانی
ث)چگونگی طراحی غرفه،ساختمان و چیدمان غرفه،غرفه آرایی ،ایجاد فضاهای لازم،رهنمود هایی برای حضور بهتر در نمایشگاه و رعایت نکات لازم برای انتخاب فضای غرفه ها
4.واژه های انگلیسی
آشنایی با واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول ترم
منابع:
1.بلوریان،تهرانی،محمد(1380)،بازاریابی و مدیریت بازار،موسسه مطلعات و پژوهشهای بازرگانی
2.کمرنی،هادی،باقریان مهدی(1390)،مدیریت نمایشگاه تهران:کارگزار روابط عمومی
3.یحیایی ایله ای،احمد(1387)،روابط عمومی حرفه ای،تهران:جاجرمی
4.باقریان،مهدی(1382)،روابط عمومی کاربردی و فنون برگزاری گردهمایی ها،تهران:انتشارات کارگزار
لینک به انجمن های علمی و پژوهشی درس
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.