کانون های تبلیغاتی
- توضیحات
-
منتشر شده در پنج شنبه, 29 خرداد 1393 10:15
-
بازدید: 763
کانون های تبلیغاتی
تعریف درس:
هدف درس:
دانشجو چگونگی تاسیس کانون های تبلیغاتی را یاد بگیرد و با وظایف آنها آشنا شود.
رئوس و ریز محتوا:
1.چگونگی شکل گیری کانون های تبلیغاتی
الف)تعریف،اهمیت،علل پیدایش و سیر کانون های آگهی تبلیغاتی در ایران و جهان
ب)بررسی و تحلیل وضع کانونهای آگهی و تبلیغاتی ایران در حال حاضر:
-دلایل به خدمت گرفتن کانون یا موسسه تبلیغاتی
-ضرورت کانون یا موسسه تبلیغاتی
-انتظارات مشتری از موسسات تبلیغاتی
پ)انجمن های تبلیغاتی:تعریف،هدف،علل پیدایش و سیر آن در ایران و جهان
ب)نقش وظایف انجمن های تبلیغاتی
2.کانون های تبلیغاتی از منظر سازمانی
الف)شرایط و آیین نامه تاسیس کانونهای آگهی و تبلیغاتی
ب)تشکیلات سازمانی و وظایف کانون های آگهی و تبلیغاتی
پ)قوانین و مقررات کانون های آگهی و تبلیغاتی
ت)آشنایی با سازمان های دولتی و غیر دولتی که کانونهای تبلیغاتی با آنها سرو کار دارند(سازمان زیبا سازی شهری،وزارت ارشاد،شهرداری ها و...)،آشنایی با ساختار و وظایف آنها
ث)کانون های تبلیغاتی و شیوه های ارتباط با رسانه ها
ج)بخش پذیرش و پخش های بازرگانی صدا و سیما و ضوابط و مقررات پخش آگهی در صدا و سیما
3.وظایف کانونهای تبلیغاتی
الف)وظایف مدیران اجرایی کانون های آگهی و تبلیغاتی از آغاز تا پایان اجرای یک طرح
ب)طرح ریزی و به مرحله درآوردن یک برنامه تبلیغاتی:
-مطالعات اولیه قبل از تنظیم
-روش جمع آوری اطلاعات
-شیوه های تنظیم و نکاتی که باید بدان توجه داشت
-شیوه های انتخاب رسانه
-شیوه های تنظیم بودجه
-شیوه های ارائه طرح
-نحوه اجرا
-مراحل بعد از اجرا
پ)شیوه های اندازه گیری اثر تبلیغ
ت)خصوصیات و ویژگی های یک مشاوره تبلیغاتی
4.واژه های انگلیسی
آشنایی با واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول ترم
منابع:
1.اربابی،علی محمد(1376)،تبلیغات تجاری،انتشارات کتابخانه فروردین
2.قوانین و مقررات کانون های آگهی و تبلیغاتی،انتشارات اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
3.ولز ویلیام/جان برت/ساندرا،موریارنی(1383)،تبلیغات تجاری اصول و شیوه های عمل،مترجم،سینا قربانلو،تهران:انتشارات مبلغان
4.اکیلوی،دیوید(1380)،رازهای تبلیغات،مترجم کوروش حمیدی و علی فروزفر،تهران:انتشارات مبلغان
لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.