مبانی بازاریابی
- توضیحات
-
منتشر شده در سه شنبه, 13 خرداد 1393 15:08
-
بازدید: 688
مبانی بازاریابی
تعریف درس:
هدف درس:
دانشجو مفهوم بازاریابی را درک کند و عوامل موثر بر آن را بشناسد.
رئوس و ریز محتوا:
1.مفهوم بازار
الف)بازار مفهوم و ماهیت بازار،ضرورت بازار و نقش اقتصادی و سیاسی بازار
ب)بازار و سی رآن در ایران و نقش بازار در زمینه های مختلف
پ)نقش و اهمیت و جایگاه بازاریابی در جهان امروز و اثرات آن در زندگی روزمره مردم
ت)سیر تحلیلی بازاریابی در طول تاریخ
2.محیط بازاریابی
الف)محیط خرد و کلان شرکت و سازمان محیط طبیعی،محیط سیاسی،محیط اقتصادی،محیط حقوقی
ب)بازاریابی بین المللو جهانی شدن بازار،بررسی ویژه های عمده پدیده جهانی شدن و اهمیت آن در بازاریابی
پ)بازاریابی و عوامل اقتصادی،سیاسی،فرهنگی،جغرافیایی و..
3.عوامل بازاریابی
الف)انواع بازاریابی،تقسیم بندی بازار و شیوه های تعیین بازار و حدود عملیات بازار
ب)شیوه های بازاریابی:بازاریابی کالا و بازاریابی خدمات ،بازاریابی برای محصولات جدید و محصولات قدیم
پ)فن آوری های جدید و اثر آن بر بازاریابی و تجارت
ت)شیوه های پاسخگویی به خریداران الکترونیکی
ث)عوامل قابل کنترل و عوامل غیر قابل کنترل در انواع بازاریابی
4.واژه های انگلیسی
آشنایی با واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول ترم
منابع:
1.بهرام،رنجبران(1378)،بازاریابی و مدیریت بازار،موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
2.ژیمن،سرجیو(1387)،پایان عصر بازاریابی سنتی،مترجم،سینا قربانلو،تهران:انتشارات مبلغان
3.صنایعی،علی(1380)،بازاریابی و تجارت الکترونیک،انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان و انجمن مدیران صنایع اصفهان
4.کاتلر،فیلیپ و گری آرمسترنگ(1389)،اصول بازاریابی،مترجم،علی پارساییان،انتشارات ادبستان و جهان نو
5.کاتلر فیلیپ(1379)،کاتلر در مدیریت بازار،مترجم،عبدالرضا رضایی نژاد،تهران:نشر فرا.
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.