پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



مبانی بازاریابی

مبانی بازاریابی

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو مفهوم بازاریابی را درک کند و عوامل موثر بر آن را بشناسد.

رئوس و ریز محتوا:

1.مفهوم بازار
   الف)بازار مفهوم و ماهیت بازار،ضرورت بازار و نقش اقتصادی و سیاسی بازار
   ب)بازار و سی رآن در ایران و نقش بازار در زمینه های مختلف
   پ)نقش و اهمیت و جایگاه بازاریابی در جهان امروز و اثرات آن در زندگی روزمره مردم
   ت)سیر تحلیلی بازاریابی در طول تاریخ
2.محیط بازاریابی
   الف)محیط خرد و کلان شرکت و سازمان محیط طبیعی،محیط سیاسی،محیط اقتصادی،محیط حقوقی
   ب)بازاریابی بین المللو جهانی شدن بازار،بررسی ویژه های عمده پدیده جهانی شدن و اهمیت آن در بازاریابی
   پ)بازاریابی و عوامل اقتصادی،سیاسی،فرهنگی،جغرافیایی و..
3.عوامل بازاریابی
   الف)انواع بازاریابی،تقسیم بندی بازار و شیوه های تعیین بازار و حدود عملیات بازار
   ب)شیوه های بازاریابی:بازاریابی کالا و بازاریابی خدمات ،بازاریابی برای محصولات جدید و محصولات قدیم
   پ)فن آوری های جدید و اثر آن بر بازاریابی و تجارت
   ت)شیوه های پاسخگویی به خریداران الکترونیکی
   ث)عوامل قابل کنترل و عوامل غیر قابل کنترل در انواع بازاریابی
4.واژه های انگلیسی
آشنایی با واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول ترم

منابع:

1.بهرام،رنجبران(1378)،بازاریابی و مدیریت بازار،موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
2.ژیمن،سرجیو(1387)،پایان عصر بازاریابی سنتی،مترجم،سینا قربانلو،تهران:انتشارات مبلغان
3.صنایعی،علی(1380)،بازاریابی و تجارت الکترونیک،انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان و انجمن مدیران صنایع اصفهان
4.کاتلر،فیلیپ و گری آرمسترنگ(1389)،اصول بازاریابی،مترجم،علی پارساییان،انتشارات ادبستان و جهان نو
5.کاتلر فیلیپ(1379)،کاتلر در مدیریت بازار،مترجم،عبدالرضا رضایی نژاد،تهران:نشر فرا.
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.