پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



اطلاعات آماری

اطلاعات آماری

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو بداند چه نوع اطلاعات آماری برای تبلیغات نیاز دارد و چگونه می تواند این اطلاعات را جمع آوری نماید.

رئوس و ریز محتوا:

1.اهمیت اطلاعات آماری در تبلیغات
   الف)تعریف آمار،کاربرد اطاعات آمار در تبلیغات،رابطه تبلیغ با اطلاعات آماری
   ب)تاثیر آمار در برنامه ریزی،اهمیت داده های آماری در برنامه ریزی تبلیغات
2.اطلاعات آماری مورد نیاز
   الف)اطلاعات آماری جمعیت هدف-آمار بازدیدکنندگان،مشترکین،مراجعین
   ب)آمار مخاطبان رسانه ها (روزنامه ها،کانالهای تلویزیونی و رادیویی-آمار افرادی که در مواجهه تبلیغات محیطی قرار می گیرند.(بیل بوردها،بدنه اتوبوسها،پل ها و...)
3.شیوه جمع آوری اطلاعات آماری
   الف)سر شماری،نمونه گیری،گزارش های آماری،چک لیست و...
   ب)دوره زمانی،به روز کردن اطلاعات آماری،مانیتورینگ رسانه ها و نحوه جمع آوری اطلاعات
   پ)متغیر کیفی و کمی،تبدیل متغیر کیفی به کمی برای آمارگیری
4.استفاده از اطلاعات آماری
   الف)شیوه نگهداری و بازیابی اطلاعات آماری-چگونگی تهیه آرشیو اطلاعات آماری
   ب)شیوه گزارش دهی اطلاعات آماری،رسم نمودارها و جداول  و تفسیر اعداد
   پ)شیوه مقایسه نمودن اطلاعات آماری-نرم افزار مدیریت اطلاعات آماری
5.واژه های انگلیسی
آشنایی با اصطلاحات تخصصی این درس

منابع:

1.جی تیلور،آرین (1381)،سازماندهی اطلاعات مترجم،محمد حسین دیانی،مشهد:کتابخانه رایانه ای
2.آذرنگ،عبدالحسین(1370)،گزارش اجمالی از وضعیت اطلاع رسانی در ایران،تهران:انتشارات سازمان برنامه و بودجهس
3.وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(1371)،اطلاعات و تبلیغات،تهران:انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.