پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



روابط عمومی و تبلیغات

روابط عمومی و تبلیغات

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو با حوزه فعالیت و روابط عمومی آشنا شود و نقش روابط عمومی ها در تبلیغات را درک نماید.

رئوس و ریز محتوا:

1.معرفی روابط عمومی
   الف)تعریف و مفاهیم روابط عمومی
   ب)اهمیت و ویژگی روابط عمومی،نقش،وظایف و جایگاه روابط عمومی در سازمان ها
   پ)چگونگی و علل پیدایش و سیر شکل گیری و توسعه روابط عمومی در ایران و جهان
   ت)نقش و جایگاه روابط عمومی در موسسات تجاری و بازاریابی و تبلیغات
   ث)تفاوت روابط عمومی و تبلیغ
2.وظایف روابط عمومی
   الف)چهار نقش روابط عمومی:ایجاد روابط با کارکنان،روابط با مشتریان یا مخاطبان یا سایر سازمان ها،روابط با رسانه ها،روابط با اعضای دولت،مجلس و شخصیت های مملکتی
   ب)همکاری نزدیک با رسانه ها به منظور انتشار اخبار،گزارش ها،مصاحبه ها و ...
   پ)شیوه های اطلاع رسانی در روایپبط عمومی ها:بولتن،بروشور و سایر انتشارات برگزاری مراسم و تشریفات،برگزاری نمایشگاه و ...
3.نقش روابط عمومی در تبلیغات
   الف)آشنایی با سیاستهای تشویقی،فعالیت های ترویجی و آمیزه ارتباطات با بازاریابی و فعالیتهای روابط عمومی
   ب)مراحل اجرای فعالیت های ترویجی روابط عمومی:
شناخت کالا،شناخت کامل مشتری،شناخت گروهای مرجع،شناخت تصمیم گیرنده ها،شناخت مشتریان بالقوه،محاسبه و تخمین مقدار فروش در سال جاری و آینده ،برآورده بودجه اطلاع رسانی و برنامه های روابط عمومی در زمینه ترویج و سیاستهای تشویقی،اجرا کنترل و بازنگری...
   پ)جوایز و هدایای تبلیغاتی،انواع،نقش و کاربرد آن در سیاست های تشویقی برای مصرف کنندگان و فروشندگان و مراکز توزیع و فروش
   ت)روش های تبلیغات غیر مستقیم به خاطر قوانین و مقررات،ماهیت کالا،اخلاق و ارزشهای حاکم بر جامعه،ایجاد اعتبار برای شرکت و کالا
   ث)تلاش در جهت جلب اکار عمومی،تمایلات و احساسات مصرف کننده با فرهنگ سازی،برگزاری مراسم عمومی و فرهنگی،سمینار،سخنرانی،جشن،مسابقات ورزشی و فرهنکی و هنری،تقبل هزینه های عامالمنفعه و امور خیریه،پشتیبانی از نیازمندان،حمایت از مادران و کودکان و اجرای برنامه های خدمات عمومی و اجتماعی و گردشهای دسته جمعی و بازدید ها و برنامه های آموزشی
4.واژه انگلیسی
آشنایی با اصطلاحات و واژه های انگلیسی مرتبط با درس در طول ترم

منابع:

1.بلوریان تهران،محمد(1380)،ازاریابی و مدیریت بازار،موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
2.محب علی،داوود/فرهنگی،علی اکبر(1378)،مدیریت بازار،تهران:انتشارات امیر کبیر،چاپ چهارم.
3.وز ویلیام/جان پرنت/ساندرا ،موربارتی(1383)،تبلیغات تجاری،اصول و شیوه های عمل،مترجم:سینا قربانلو،تهران:انتشارات مبلغان

لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.