یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



اصول و فنون تبلیغات

اصول و فنون تبلیغات

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو اصول تبلیغات را درک کند و با تعدادی از فنون تبلیغ آشنا شود.

رئوس و ریز محتوا

1.معرفی تبلیغات
   الف)تعریف تبلیغ و اهمیت و نقش تبلیغ در جامعه سیر تحلیلی تبلیغ در جهان و ایران
   ب)تعریف تبلیغ در اسلام،حوزه تبلیغ در اسلام
   پ)نگاهی به نظام های تبلیغاتی شرق و غرب
2.جامعه شناسی تبلیغات
   الف)بررسی نظریه های تبلیغ،جامعه شناسی تبلیغ و هنر
   ب)اصول و مقررات حاکم بر تبلیغات
   پ)فرهنگ اسلامی و تاثیر آن در تبلیغات
   ت)اثرات اجتماعی،سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،روانی و اخلاقی تبلیغ در جامعه
3.اصول و شیوه های تبلیغ
   الف)انواع تبلیغ،عناصر و عوامل تبلیغ
   ب)معرفی ابزارهای تبلیغ(انواع رسانه ها،ارتباط میان فردی و تبلیغات محیطی و..)
   پ)نقش و کاربرد ابزارهای تبلیغ(قابلیت ها و محدودیت ها)
   ت)روش های مختلف تبلیغ(حداقل 10 مورد معرفی شود)
   ث)روش های اسلامی تبلیغات
   ج)نقش هنر در تبلیغ(توجه به ویژگی های هنری هر تبلیغ)
   چ)شعار و پیام تبلیغاتی،ویژگی های آن
   ح)شناخت مخاطبان و اهمیت آن در تبلیغ
   خ)برنامه و بسته تبلیغات(کمپین تبلیغاتی) و چگونگی تنظیم آن،رقبا و انواع آنها،شیوه های مبارزه یا رقابت با ربا
   د)محدودیت های تبلیغ(مشکلات فنی،مشکلات فرهنگی و سیاسی،مشکلات قانونی،قدرت رقبا،اشباع بازار و مشکلات سرمایه ای)
4.راهنمای فعالیت عملی
هر دانشجویی با راهنمایی استاد و مشارکت سایر دانشجویان،تبلیغات موجود در جامعه را از ابعاد گوناگون تجزیه و تحلیل قرار دهد.

منابع:

کشاورز،عیسی(1390)،تبلیغات و فرهنگ تهران،انتشارات سیته
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.