1.تعریف سیاستگذاری ، هدف از سیاستگذاری در یک موسسه یا سازمان مطبوعاتی ، نیاز های موجود جهت سیاستگذاری 2.اطلاع و پیام و تماس ایندو ، فرایند تبدیل اطلاعات به خبر ، سیاست گذاری و پیام ( اظهار نظر غیر مستقیم ) ، شکال سیاستگذاری ، سیاست گیری از منابع مختلف ، طریقه و روش تاثیر گذاری در فرایند تعیین سیاسیت ها 3.اعمال سیاست با استفاده از روش ها و ابزارهای تنظیم خبر ( نحوه اولویت بندی و آرایش واحد های اطلاعاتی ، سابقه ، نقل و قول و ... ) 4.منابع سیاستگذار در رابطه آن با حوزه خبری ، منابع اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و زیر مجموعه های هر یک از آنها ، مراجع درون سازمانی و برون سازمانی دخیل در سیاستگذاری 5.چگونگی تاثیر گذاری و اخذ سیاستها ، نقش خبرنگاران در هر یک از دو روش یاد شده 6.پوشش خبری ، تکنیک های خبری و انواع آن 7.جنگ روانی و شایعه و نقش آن در سیاستگذاری خبری منبع درسی : 1.سیاستگذاری خبری از دکتر فریدون وردی نژاد و دکتر محمد حسن جعفری سهامیه 2.پوشش خبری ، دکتر محمد سلطانی فرد دکتر شهناز هاشمی انتشارات سیمای شرق منبع پیشنهادی : نیم سال تحصیلی تابستان 92 : تلخابی سیاست گذاری خبری
تعریف درس :
هدف درس :
امنابع :
مدرسان :
لینک به انجمن علمی دانشجویی درس