1. نقش افکار عمومی در مشروعیت بخشی به سازمان و تحقیق اهداف سازمانی ، نقش رسانه های جمعی به عنوان ابزار دستیابی به افکار عمومی .
2. ارتباط روابط عمومی ها و رسانه ، فصول و اهداف مشترک ، ضرورت های ارتباطی بین آنها ، تنگناها و چالش های ارتباطی ، ضعف روابط عمومی ( جایگاه سازمانی ، نمودار تشکیلاتی ، وضعیت نیروی انسانی ) شناخت سازمان رسانه و ساختار تحریریه رسانه .
3.پژوهش و مدیریت رسانه ای ؛ تفاوت رسانه های نوشتاری ، دیداری و شنیداری جهت شناخت ظرفیت ها ، محدودیت ها و خط مشی رسانه ها و غیره ... .
4. فعالیت ها و فنون ارتباط رسانه ای ( تهیه و تولید و جریان سازی خبر ، تهیه و انتشار بیانیه و تهیه جوابیه اعم از توضیح ، اصلاحیه ، تکذیبیه ، تاییدیه و ... ) تهیه و ارسال آگهی ها .
5. تهیه مقاله ، تحلیل و تفسیر ، تبلیغ و سایر فنون ارتباطی و انتخاب رسانه مناسب بر اساس شناخت افکار عمومی .
6. تکنیک های ارتباطات رسانه ای ، تشکیل جلسه های هماهنگی با خبرنگاران ، معرفی و تقدیر از خبرنگاران و رسانه های فعال ، تشکیل شورای مشورتی با خبرنگاران ، تشکیل ستاد راه اندازی بانک اطلاعات ، ارتباط با اینترنت ، تهیه دستور العمل و آیین نامه های ارتباطی .
منبع اصلی :
1. ارتباط با رسانه ها ، انتشارات اداره کل تبلیغات ،مهدی فرقانی ، معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مهر 1380 .
2. روابط عمومی و رسانه ، فیروز دیندار فرکوش ، و حسین صدری نیا ، تهران سایه روشن 1382 .
3. ارتباطات رسانه ای در روابط عمومی ، سید شهاب محسنی ، انتشارات پارس سینا زمستان 1381
4. چگونه روابط عمومی کنیم ، مسعود برزی ، انتشارات بهجت
5. پوشش خبری ، محمد سلطانی فر ، شهناز هاشمی ، سیمای شرق 1382
مدرسان :
نیم سال دوم تحصیلی :
استاد برارین
استاد باروت کوب زاده
استاد گلستانی