1. تعاریف ، مفاهیم ، ماهیت و نقش افکار عمومی در جامعه .
2. فرآیند شکل گیری افکار عمومی .
3. سیر تکوینی و جایگاه افکار عمومی در طول تاریخ .
4. ارزش افکار عمومی و زمینه های فرهنگی ، اجتماعی و روانی آن .
5. متقاعد سازی و شیوه های تاثیر گذاری بر افکار عمومی و تغییر جهت دادن آن .
6. نقش رسانه های همگانی در افکار عمومی .
7. نقش رهبران فکری در افکار عمومی .
8. روش های بهره برداری از افکار عمومی و جهت دادن آن .
9. گروه های فشار و افکار عمومی .
10. نقش تبلیغ و شایعه در افکار عمومی .
11. بررسی علایق و نگرش های مردم و روش های شناخت افکار عمومی .
منبع اصلی :
1. افکار عمومی ، لازار ژودیت ، ترجمه مرتضی کتبی ، نشر نی 1380
2. افکار عمومی و معیار های سنجش آن ، سید محمد دادگران ، انتشارات مروارید 1382
3. افکار عمومی ، پرایس وینسنت ، ترجمه علی رستمی و الهام میرتهامی ، انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی 1382
4. افکار عمومی ، حسن صفوی ، دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی ، سال 1350
منبع پیشنهادی :
نیم سال دوم تحصیلی 92_91 :
استاد ططری
استاد دزفولی
استاد حاج علی