سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



کاربرد وسایل سمعی و بصری

کاربرد وسایل سمعی و بصری

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو با انواع سیستم های پرکاربرد شنیداری و تصویری در روابط عمومی آشنا شود و بتواند از آنها استفاده نماید.

رئوس و ریز محتوا:



1.وسایل شنیداری

    الف)آشنایی با سیستم های ضبط و پخش صدا

    ب)چگونگی استفاده از سیستم های ضبط و پخش صدا

    پ)شناخت انواع فرمت های صوتی در رایانه و تبدیل آنها به هم

2.رسانه های دیداری ثابت

    الف)آشنایی با تابلوهای نمایشی(تابلو های پارچه ای،مغناطیسی،الکتریکی،اعلانات،تالبلو های جیب دار)

    ب)مراحل تهیه تابلو های پارچه ای،مغناطیسی،الکتریکی،اعلانات،تابلوهای جیب دار

    پ)دوربین عکاسی:

      آشنایی با اجزا دوربین و کارکرد هر ک،مشخصات دوربین مطلوب،نور در عکاسی

      انواع عکاسی و تفاوت های آن (پرتره،هنری،مستند اجتماعی و تبلیغاتی)

      آشنایی با سیستم های دوربین دیجیتال

      آشنایی با دوربین های تلفن همراه

      ادیت و آماده سازی عکس ها با استفاده از نرم افزارهایی چون فوتوشاپ و غیره

3.رسانه های دیداری متحرک

     الف)رسانه ای دیداری متحرک:ویژگی ها و کاربرد TVI(سه کام،پاال،ان تی اس سی،های دفینیشنو سیستم های سه بعدی)VCD,dvd ویدئو پروژکتورها

      ب)دوربین تصویربرداری-آشنایی با نور و کاربرد های آن-آشنایی با دوربین های تصویربرداری-آشنایی با اجزای دوربین های تصویربرداری و کارکرد هریک-

     پ)ادیت،میکس،مونتاژ،

منابع:



1.لوترکن،1371،عکاسی برای مطبوعات فتوژورنالیسم،مترجم،احمد وخشوری،تهران

2.جرالد میلد،بسون(1367)،فن برنامه سازی تلویزیون،مترجم،مهدی رحیمیان،تهران

3.جریس هکنسون،1372،تکنولوژِ جدید ارتباطی،مترجم داوود حیدری،تهران.مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها

4.بروکس،کیت،1387،آموزش فیلمبرداری دوربین های ویدئویی مترجم،رحیم دانایی،تهران انتشارات ارسباران،چاپ سوم