تجارت الکترونیک
- توضیحات
-
منتشر شده در سه شنبه, 24 دی 1392 14:57
-
بازدید: 1596
تجارت الکترونیک
تعریف درس:
هدف درس:
آشنایی دانشجویان با فرایندهای تجارت الکترونیک و آشنایی به کار بردن نرم افزار های مرتبط جهت استفاده در محیط کار واقعی
رئوس مطالب و ریز محتوا :
1- مبانی خرید و فروش الکترونیکی
الف) مفهوم و فلسفه خرید و فروش الکترونیکی
ب) ماهیت خرید و فروش الکترونیکی
پ) موضوع خرید و فروش الکترونیکی
ت) راهبرد های خرید و فروش اینترنتی
2- قیمت گذاری الکترونیکی
الف) محصولات و خدمات الکترونیکی
ب) قیمت گذاری الکترونیکی
پ) تخصیص شماره به محصولات
3.بازار الکترونیکی:
الف) توزیع کالا و خدمات در بازارهای الکترونیکی
ب) محل خرید و فروش الکترونیکی
4.اینترنت در خرد و فروش الکترونیکی
الف) مزیت های اصلی استفاده از اینترنت در خرید و فروش اینترنتی
ب) استفاده از سرور بازرگانی ، کاتالوگ های الکترونیکی، گفتگو از طریق وب و تلفن اینترنتی و ...
پ)کارت های خرید بازرگانی ، تکنولوژی فرآیند سفارش دادن یک کالا
ت) شروع تجارت با گفت و گو از طریق اینترنت وب
ث) گفتگوها و ملاقات های از نوع مجازی ( گفتگو ی ارتباطی ، گفت گوی تصویری و....)
5.زیرساخت های تجارت الکترونیک
الف) زیرساخت های عمومی تجارت الکترونیک(عوامل محیطی ، بارکد و پست الکترونیکی )
ب) زیرساخت های فنی لازم جهت استفاده از تجارت الکترونیکی
6.روابط با مشتری در تجارت الکترونیک
الف) روش های ارتقای فروش الکترونیکی
ب)قوانین خرید و فروش الکترونیکی
پ)مدیریت ارتباط با مشتریان
ت) مدل های خرید و فروش الکترونیکی
7.خدمات الکترونیکی
الف) مراحل مختلف خرید و فروش الکترونیکی
ب)جست و جو ، برسی و انتخاب
پ)انعقاد قرارداد الکترونیکی
ت)تشخیص هویت فروشندگان و کاربران ( مشتریان )الکترونیکی
ث)وظایف فروشندگان و خریداران الکترونیکی
ج) دریافت و پرداخت الکترونیکی و قابلیت پذیرش اسناد الکترونیکی
منابع:
1.بلوچستانی،محمدرضا،کسب و کار الکترونیکی-اصفحان بینش آزادگان1384
2.شیلدز ، مورل. تجارت الکترونیک و برنامه ریزی منابع سازمان ترجمه ی علی پارسائیان و پیام حنیفی زاده، تهران1383
3.شجاعی،محسن ، تجارت الکترونیکی مشهد : پرتونگار، 1383
4.موسسه ی مطالعات پژوهشهای بازرگانی برسی موانع حقوقی توسعه ی خرید و فروش الکترونیکی در ایران تهران1383
5.کولین سیمون. بازاریابی الکترونیکی . ترجمه گروه مترجمین . تهران : آتناء1383
6.حقیقت خواه ، امیرحسین، گسترش تجارت الکترونیکی در ایران و چالش ها و راه های بهبود بهره وری . تهران موسسه مطالعات . پژوهش های بازرگانی1382
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.