شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



اصول بازاریابی

 

اصول بازاریابی


تعریف درس:


هدف درس:

آشنایی دانشجویان با مبانی بازاریابی و فنون ایجاد سهم بازار و مزیت رقابتی بر پایه طراحی و توسعه محصولات جدیدی که مبتنی بر خواسته مشتری باشند.


رئوس و ریز محتوا:

1.مبانی بازاریابی:
مبانی و مفاهیم اساسی بازاریابی

2.عوامل،فنون و راهبردهای ایجاد و افزایش سهم بازار:
   الف)محصول خوب(product)
   ب)قیمت مناسب(price)
   پ)توزیع به موقع(place)
   ت)تبلیغات به جا(promotion)
   ث)اثرات ترکیب عوامل فوق جهت جلب رضایت مشتری
   ج)شناخت الگوها،روش ها،فنون و ابزارهای کاربردی برای حفظ سهم بازار و مشتریان

3.عوامل موثر محیطی بازار:
   الف)جمعیتی،اقتصادی،سیاسی،فرهنگی،اجتماعی و فناوری
   ب)تجزیه و تحلیل موقعیت رقبا و افزایش توان رقابت پذیری واحدهای صنفی
   پ)بازاریابی و مصرف کننده
   ت)طبقه بندی و تقسیم بازار

4.توسعه محصولات جدید مبتنی بر خواسته مشتری
   الف)محصول،طبقه بندی محصولات و خدمات وابسته
   ب)توسعه محصولات جدید بر پایه خواسته ها و نیازهای مشتری

5.کسب مزیت های رقابتی
   الف)بازاریابی کالا و خدمات و مزیت های رقابتی
   ب)روش ها و فنون مذاکره در بازاریابی

منابع:

1.کاتلر،فیلیپ و ارمسترانگ،گری.اصول بازاریابی(جلد اول).ترجمه علی پارسائیان.تهران:ادبستان،1383
2.ونوس،داور .تحقیقات بازاریابی.تهران:سمت،1380.
3.فاستر،مری و راس،مک ناتون.مبانی تحقیقات و بازاریابی.ترجمه بهرام صنعتی طراح.تهران:مبلغان،1380.
4.صالحی،محمد رضا.اصول بازاریابی در مدیریت فروش محصولات.اصفهان:نشر فرهنگ مردم،1384.
5.برد،پالی.تحقیقات بازاریابی در یک هفته.مترجمین:پرویزدرکی و محمد حسن امامی.تهران:تورنگ،1384.

 


لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس

 

 

نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.