آشنایی دانشجویان با مبانی بازاریابی و فنون ایجاد سهم بازار و مزیت رقابتی بر پایه طراحی و توسعه محصولات جدیدی که مبتنی بر خواسته مشتری باشند.
1.مبانی بازاریابی:
مبانی و مفاهیم اساسی بازاریابی
2.عوامل،فنون و راهبردهای ایجاد و افزایش سهم بازار:
الف)محصول خوب(product)
ب)قیمت مناسب(price)
پ)توزیع به موقع(place)
ت)تبلیغات به جا(promotion)
ث)اثرات ترکیب عوامل فوق جهت جلب رضایت مشتری
ج)شناخت الگوها،روش ها،فنون و ابزارهای کاربردی برای حفظ سهم بازار و مشتریان
3.عوامل موثر محیطی بازار:
الف)جمعیتی،اقتصادی،سیاسی،فرهنگی،اجتماعی و فناوری
ب)تجزیه و تحلیل موقعیت رقبا و افزایش توان رقابت پذیری واحدهای صنفی
پ)بازاریابی و مصرف کننده
ت)طبقه بندی و تقسیم بازار
4.توسعه محصولات جدید مبتنی بر خواسته مشتری
الف)محصول،طبقه بندی محصولات و خدمات وابسته
ب)توسعه محصولات جدید بر پایه خواسته ها و نیازهای مشتری
5.کسب مزیت های رقابتی
الف)بازاریابی کالا و خدمات و مزیت های رقابتی
ب)روش ها و فنون مذاکره در بازاریابی
1.کاتلر،فیلیپ و ارمسترانگ،گری.اصول بازاریابی(جلد اول).ترجمه علی پارسائیان.تهران:ادبستان،1383
2.ونوس،داور .تحقیقات بازاریابی.تهران:سمت،1380.
3.فاستر،مری و راس،مک ناتون.مبانی تحقیقات و بازاریابی.ترجمه بهرام صنعتی طراح.تهران:مبلغان،1380.
4.صالحی،محمد رضا.اصول بازاریابی در مدیریت فروش محصولات.اصفهان:نشر فرهنگ مردم،1384.
5.برد،پالی.تحقیقات بازاریابی در یک هفته.مترجمین:پرویزدرکی و محمد حسن امامی.تهران:تورنگ،1384.
لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس