1. ارتباطات به عنوان فلسفه وجودی نوشتن ، مهارت های ارتباطی ، سیاست های مختلف مذاکره .
2. شناخت ناممه های اداری و مالی .
3. انواع نامه های اداری و ضوابط مورد عمل در تدوین آنها .
4. مراحل و نحوه تهیه و تنظیم نامه های اداری و گزارشات .
5. تنظیم صورت جلسه و گزارش و تدوین آنها .
6. نگارش اداری ، نشانه گذاری ، ویرایش نوشته های اداری ، پردازش ، نوشته های اداری . ویژگی های یک نوشته اداری مناسب .
7. تهیه بخشنامه های اداری و مالی .
8. آشنایی با ارکان و اجزاء گزارش و کارائی هر کدام .
9. فنون نگارش و تدوین گزارش .
10. ویژگی های یک نوشته اداری مناسب .
11. تهیه طرح مکاتبات اداری و گزارش .
12. خلاصه سازی ؛
الف ) اصول بایگانی : تعاریف و کلیات ، وظایف بایگان و وسایل مورد نیاز بایگانی ، سیستم های بایگانی ( دستی _ مکانیزه ) ، روش های طبقه بندی و بایگانی اسناد و تهیه راهنمای بایگانی ، چگونگی کنترل ثبت ورود و خروج پرونده ها در بایگانی ، آشنایی با نرم افزار دبیر خانه ، موارد خاص در بایگانی ، بایگانی الکترونیکی .
ب ) مدیریت اسناد : تعاریف و کلیات و تاریخچه ، انواع نامه های اداری ( رسمی ، یادداشت های اداری ، نامه های وارده و صادره و محرمانه و ... ) ، انواع اسناد ، حفاظت از اسناد ، اسناد محرمانه ، دفاتر اداری (اندیکاتور _ کاردکس ، ... ) ، روش های کدگذاری و موارد استفاده از آنها در شماره گذاری نامه ها ، قوانین و مقررات سازمان اسناد ملی در رابطه با نامه ها ، روش های نگهداری و بایگانی اسناد مالی ، مدت نگهداری اسناد و چگونگی امحاء آنها ، اواع کد گذاری .
13. تهیه گزارش نویسی برای صورت های مالی از منظر حرفه ای .
منبع اصلی :
1. مدیریت اسناد و گزارش نویسی مالی ، تالیف چگیز میرزائی و محمد رضا بابائی ، انتشارات مرکز علمی کاربردی علوم و فنون قزوین .
2. مبانی مدیریت اسناد ، مولف منوچهر امیر شاهی .
نیم سال دوم تحصیلی 92_91 :
استاد بیاتانی
استاد شفیع زاده