1.مفهوم و فلسفه خرید و فروش الکترونیکی
ماهیت خرید و فروش الکترونیکی
.موضوع خرید و فروش الکترونیکی
2.راهبردهای خرید و فروش الکترونیکی
3.محصولات و خدمات الکترونیکیپ
قیمت گذاری الکترونیکی
تخصیص شماره به محصولات
4.توزیع کالا و خدمات در بازارهای الکترونیکی
5.محل خرید و فروش الکترونیکی
6.مزیت های اصلی استفاده از اینترنت در خرید و فروش الکترونیکی
استفاده از سرور بازرگانی ، کاتالوگ های الکترونیکی ، گفتگو ا زطریق وب و تلفن و اینترنتی و ...
7.کارت های خرید بازرگانی ،تکنولوژی فرآیند سفارش دادن یک کالا
8.شروع تجارت با گفتگو از طریق اینترنت و وب
گفتگو ها و ملاقات های از نوع مجازی ( گفتگوی ارتباطی ، گفتگوی تصویری و ... )
9.زیر ساخت های عمومی تجارت الکترونیکی ( عوامل محیطی ، بارکد و پست الکترونیکی )
زیر ساخت های فنی لازم جهت استفاده از تجارت الکترونیکی
10.روش های ارتقاء فروش الکترونیکی
11.قوانین خرید و فروش الکترونیکی
12.مدیریت ارتباط با مشتریان در خرید و فروش الکترونیکی
13.مدل های خرید و فروش الکترونیکی
14.مراحل مختلف خرید و فروش الکترونیکی
جستجو ، بررسی و انتخاب
انعقاد قرار داد الکترونیکی
تشخیص هویت فروشندگان و کاربران ( مشتریان ) الکترونیکی
15.وظایف فروشندگان و خریداران الکترونیکی
16.دریافت و پرداخت الکترونیکی و قابلیت پذیرش اسناد الکترونیکی
منبع درسی :
1.کسب و کار الکترونیکی ، محمد رضا بلوچستانی ، تجارت الکترونیک ، اصفهان بینش آزادگان 1384
2.تجارت الکترونیک و برنامه ریزی منابع سازمان ، مورل شیلدز ، ترجمه علی پارسائیان و پیام حنیقی زاده . تهران ، ترمه 1383
3.تجارت الکترونیکی ، محسن شجاعی ، مشهد ، پرنگار 1383
4.موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی بررسی موانع حقوقی توسعه خرید و فروش الکترونیکیدر ایران تهران 1383
5.بازاریابی الکترونیکی ، کولین سیمون ، ترجمه گروه مترجمین ، تهران آتنا 1383
6.گسترش تجارت الکترونیک در ایران و چالش ها و راه های بهبود بهره وری ، تهران ، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی 1382
منبع پیشنهادی :
نیم سال تحصیلی تابستان 92 :
استاد ویلکی
استاد امینیان