یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



تبلیغات فرهنگی

تبلیغات فرهنگی
هدف درس:
دانشجو نقش تبلیغات در حوزه فرهنگ را درک نماید و با اصول و مبانی آن آشنا شود.
رئوس و ریز محتوا:
1.معرفی تبلیغات
الف)تبلیغات چیست؟تفاوت تبلیغ با اطلاع رسانی
ب)تبلیغ فرهنگی چیست؟معرفی حوزه فعالیت آن
پ)نقش و اهمیت تبلیغ در زمینه فعالیت های فرهنگی
ت)اطلاع رسانی،فرهنگ،تبلیغ،مسائل و چالشها
ث)تعریف تبلیغ از دیدگاه های متلف و تبلیغ در اسلام
2.شیوه های تبلیغ
الف)انواع تبلیغات در زمینه مسایل فرهنگی
ب)تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم و نقش و اهمیت تبلیغات غیر مستقیم در فعالیت های فرهنگی
پ)عناصر و عوامل بازاریابی و تبلیغات فرهنگی
ت)روشهای مختلف تبلیغ،روش های اسلامی تبلیغ
ث)نقش هنر در تبلیغات فرهنگی
ج)معرفی ابزارهای تبلیغ(قابلیت ها و محدودیتها)
چ)شناخت مخاطبان و اهمیت آن در تبلیغ
ح)آشنایی با شیوه های مناسب جهت انعکاس رویدادهای فرهنگی
خ)نقش رسانه ها در معرفی رویدادهای فرهنگی و چگونگی ارتباط با آنها
د)تکنیک های اجرایی تبلیغ در رسانه های گوناگون
ذ)راههای مناسب جذب مردم جهت مشارکت آنها در همکاری با مراکز و نهادهای فرهنگی شیوه های مناسب جذب مردم جهت حضور در تجمعات فرهنگی
3.راهنمای فعالیت عملی
هر دانشجو با راهنمایی استاد و مشارکت سایر دانشجویان ،تبلیغات فرهنگی موجود در جامعه را شناسایی نموده و از ابعاد گوناگون تجزیه و تحلیل نمایند.
منابع:
1.کشاورز عیسی 1390.تبلیغات و فرهنگ.تهران سیته.
2.ولز.ویلیام/برنت.جان/موریانی.ساندر()،تبلیغات تجاری(اصول و شیوه های عملی)،مترجم سینا قربانلو،تهران:انتشارات مبلغان
3.اگلیوی،دیوید،(1380)،رازهای تبلیغات.مترجم.کوروش حمیدی،تهران:انتشارات مبلغان
4.ماکس،ساترلند(1380)،روانشناسی تبلیغ تجاری،مترجم:سینا قربانلو،تهران:انتشارات مبلغان
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.