یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



رسانه های تصویری و فرهنگی

رسانه های تصویری و فرهنگی

 

تعریف درس :

هدف درس :

 

رئوس و ریزمحتوا :

1.کلیاتی درباره رسانه های تصویری و فرهنگ و نقش و اهمیت آنها

2.عادت تماشای رسانه های تصویری و تاثیر پذیری در رابطه با ناهنجاری ها

3.تاملی درباره قدرت رسانه ها

4.عصر رسانه های تصویری و اثرات آن بر فرهنگ ، اندیشه و شعور اجتماعی مخاطبان

5.درک مفهوم از رسانه های تصویری

6.اجتماعی شدن و رسانه های تصویری

7.همگون سازی و رسانه های تصویری

8.تاثیر های محتوای رسانه های تصویری

9.واکنش های جامعه در مقابل رسانه های تصویری

10.اثر و نقش رسانه ها در تاریخ

11.عوامل تاثیر گذار بر درک مطلب

12.معرفت شناسی و استعاره های و سایل ارتباط جمعی از عصر چاپ تا عصر الکترونیک

13.کنش ها و واکنش های دماغی به هنگام دیدن ، شنیدن ، خواندن 

14.تغییر و دگرگونی در ادراکات و دریافت های انسانی در بهره گیری پیوسته از رسانه های تصویری

15.فراملی شدن قدرت رسانه های تصویری و نقش و اثرات آن بر مخاطبان

 

منابع :

منبع درسی :

1.فصلنامه پژوهش و سنجش ، انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 

2.رسانه ها و مدرنیته ، جان تامپسون ، مسعود اوحدی ، انتشارات سروش 

3.رئوپولیتیک اطلاعات ، آنتونی اسمیت ، فریدون شیروانی ، خبرگزاری جمهوری اسلامی و سروش

4.رسانه ها و نماد ها ، دیوید اولسون ، ترجمه محبوبه مهاجر ، انتشارات سروش

5.تکنوپولی ، تسلیم فرهنگ به تکنولوژی ، نیل پستمی ، ترجمه دکتر صادق طباطبایی ، انتشارات سروش 

6.تلوزیون و زندگی کودکان ما ، ویلر شراپم ، جک لایل ، ادوین بی پارتر ، ترجمه محمود حقیقت کاشانی 

7.انحصار رسانه ها ، بن اچ بنکد یکیان ، داوود وحیدی ، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها ، نشر مراکز تحقیقات صدا و سیما 

منبع پیشنهادی :

 

مدرسان :

نیم سال تحصیلی تابستان :

                     استاد میرشاهی

                     استاد عزیزیان 

 


لینک به انجمن علمی دانشجویی درس