1.کلیاتی درباره رسانه های تصویری و فرهنگ و نقش و اهمیت آنها
2.عادت تماشای رسانه های تصویری و تاثیر پذیری در رابطه با ناهنجاری ها
3.تاملی درباره قدرت رسانه ها
4.عصر رسانه های تصویری و اثرات آن بر فرهنگ ، اندیشه و شعور اجتماعی مخاطبان
5.درک مفهوم از رسانه های تصویری
6.اجتماعی شدن و رسانه های تصویری
7.همگون سازی و رسانه های تصویری
8.تاثیر های محتوای رسانه های تصویری
9.واکنش های جامعه در مقابل رسانه های تصویری
10.اثر و نقش رسانه ها در تاریخ
11.عوامل تاثیر گذار بر درک مطلب
12.معرفت شناسی و استعاره های و سایل ارتباط جمعی از عصر چاپ تا عصر الکترونیک
13.کنش ها و واکنش های دماغی به هنگام دیدن ، شنیدن ، خواندن
14.تغییر و دگرگونی در ادراکات و دریافت های انسانی در بهره گیری پیوسته از رسانه های تصویری
15.فراملی شدن قدرت رسانه های تصویری و نقش و اثرات آن بر مخاطبان
منبع درسی :
1.فصلنامه پژوهش و سنجش ، انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
2.رسانه ها و مدرنیته ، جان تامپسون ، مسعود اوحدی ، انتشارات سروش
3.رئوپولیتیک اطلاعات ، آنتونی اسمیت ، فریدون شیروانی ، خبرگزاری جمهوری اسلامی و سروش
4.رسانه ها و نماد ها ، دیوید اولسون ، ترجمه محبوبه مهاجر ، انتشارات سروش
5.تکنوپولی ، تسلیم فرهنگ به تکنولوژی ، نیل پستمی ، ترجمه دکتر صادق طباطبایی ، انتشارات سروش
6.تلوزیون و زندگی کودکان ما ، ویلر شراپم ، جک لایل ، ادوین بی پارتر ، ترجمه محمود حقیقت کاشانی
7.انحصار رسانه ها ، بن اچ بنکد یکیان ، داوود وحیدی ، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها ، نشر مراکز تحقیقات صدا و سیما
منبع پیشنهادی :
نیم سال تحصیلی تابستان :
استاد میرشاهی
استاد عزیزیان