جذب گردش کننده ، دفع بعضی امو و گردشگران مضر ، آموزش حرفه ای در خصوص آگاهی های لازم برای جذب گردش گر .
اطلاع رسانی صحیح در خصوص جاذبه های کشور .
1. تعاریف ، اهمیت و سیر گردشگری ( جذب یا دفع کردن ، آموزش و اطلاع رسانی ) .
2. عناصر اولیه و انواع گردشگری .
3. جایگاه گردشگری در توسعه کشور .
4. سازماندهی گردشگری .
5. نقش دولت و ایدئولوژی های گوناگون در گردشگری .
6.تاثرات محیطی و اجتماعی و فرهنگی در گردشگری .
7. گردشگری ، سرگرم کردن یا تجارت .
8. روشهای برنامه ریزی گردشگری .
9. ویژگی های راهنمایان گردشگری.
10. مروری بر اقتصاد و نقش گردشگری بر افزایش درآمد جامعه ، افزایش درآمدورزی ، اشتغال ، سرمایه گذاری و توزیع ثروت .
11. مروری بر مدلهی مختلف گردشگری (گری ، لواک ، آسکاری ، دیاموند )
12. جاذبه های گردشگری موجود ایران .
13. اوقات فراغت و گردشگری .
14. گردشگری بین المللی ، تعاریف و گرایش ها .
15. تهیه یک گزارش در ارتباط با گردشگری .
منبع درسی :
1. صنعت جهانگردی در ایران ، مجید صباغ کرمانی ، نشر فرد
2. صنعت گردشگری و خدمات مسافرتی ، حمیرا زمانی فرهانی ، انتشارات زهد
3. گردشگری و توسعه در جهان سوم ، شرکت چاپ و نشر بازرگانی ، عبدالرضا رکن الدین افتخاری
4. برنامه ریزی مهاجرتهای داخلی ، انتشارات نوید شیراز ، عبدالعلی لهسائی زاده
5. گردشگری بین المللی ، یول بیچریل فرانسولولا ، انتشارات امیر کبیر 1384 ، محمد ابراهیم گوهریان ، محمد مهدی کتابچی
نیم سال دوم تحصیلی 92_91 :
استاد شیخ الاسلامی
استاد محمدی پور