یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



گردشگری فرهنگی

reshtehaگردشگری فرهنگی

 

تعریف درس :

هدف درس :

جذب گردش کننده ، دفع بعضی امو و گردشگران مضر ، آموزش حرفه ای در خصوص آگاهی های لازم برای جذب گردش گر .

اطلاع رسانی صحیح در خصوص جاذبه های کشور .

رئوس و ریزمحتوا :

1. تعاریف ، اهمیت و سیر گردشگری ( جذب یا دفع کردن ، آموزش و اطلاع رسانی ) .

2. عناصر اولیه و انواع گردشگری .

3. جایگاه گردشگری در توسعه کشور .

4. سازماندهی گردشگری .

5. نقش دولت و ایدئولوژی های گوناگون در گردشگری .

6.تاثرات محیطی و اجتماعی و فرهنگی در گردشگری .

7. گردشگری ، سرگرم کردن یا تجارت .

8. روشهای برنامه ریزی گردشگری .

9. ویژگی های راهنمایان گردشگری.

10. مروری بر اقتصاد و نقش گردشگری بر افزایش درآمد جامعه ، افزایش درآمدورزی ، اشتغال ، سرمایه گذاری و توزیع ثروت .

11. مروری بر مدلهی مختلف گردشگری (گری ، لواک ، آسکاری ، دیاموند )

12. جاذبه های گردشگری موجود ایران .

13. اوقات فراغت و گردشگری .

14. گردشگری بین المللی ، تعاریف و گرایش ها .

15. تهیه یک گزارش در ارتباط با گردشگری .

 

منابع :

منبع درسی :

1. صنعت جهانگردی در ایران ، مجید صباغ کرمانی ، نشر فرد

2. صنعت گردشگری و خدمات مسافرتی ، حمیرا زمانی فرهانی ، انتشارات زهد 

3. گردشگری و توسعه در جهان سوم  ، شرکت چاپ و نشر بازرگانی ، عبدالرضا رکن الدین افتخاری

4. برنامه ریزی مهاجرتهای داخلی ، انتشارات نوید شیراز ، عبدالعلی لهسائی زاده 

5. گردشگری بین المللی ، یول بیچریل فرانسولولا ، انتشارات امیر کبیر 1384 ، محمد ابراهیم گوهریان ، محمد مهدی کتابچی 

 

مدرسان :

نیم سال دوم تحصیلی 92_91 :

                                       استاد شیخ الاسلامی

                                       استاد محمدی پور

 

 


لینک به انجمن علمی پژوهشی درس