1. اهداف گردشگری ( جذب یا دفع کردن _ آموزش و اطلاع رسانی ) .
2. عناصر اولیه و انواع گردشگری .
3. جایگاه گردشگری در توسعه کشور .
4. سازماندهی گردشگری .
5. نقش دولت و ایدئولوژی های گوناگون در گردشگری .
6. تاثیرات محیطی و اجتماعی و فرهنگی در گردشگری .
7. گردشگری ، سرگرم کردن یا تجارت .
8. روشهای برنامه ریزی گردشگری .
9. ویژگی های راهنمایان گردشگری .
10. مروری بر اقتصاد و نقش گردشگری بر افزایش درآمد جامعه ، افزایش درآمدورزی _ اشتغال ، سرمایه گذاری و توزیع ثروت .
11. مروری بر مدلهای مختلف گردشگری ( گری ، لواک ، آسکاری ، دیاموند ) .
12. جاذبه های گردشگری موجود ایران .
13. اوقات فراغت و گردشگری .
14. گردشگری بین المللی _ تعاریف و گرایشها .
15. تهیه یک گزارش در ارتباط با گردشگری .
منبع اصلی :
1. صنعت جهانگردی در ایران ، نشر فرد ، مجید ضیاع کرمانی
2. صنعت گردشگری و خدمات مسافرتی ، انتشارات زهد ، حمیرا زمانی فراهانی
3. گردشگری و توسعه در جهان سوم ، شرکت چاپ و نشر بازرگانی ، عبدالرضا رکن الدین افتخاری
4. برنامه ریزی مهاجرتهای داخلی ، انتشارات نوید شیراز ، عبدالعلی لهسائی زاده
5. گردشگری بین المللی ، یول بیچریل فرانسولولا ، انتشارات امیر کبیر 1384 ، محمد ابراهیم گوهریان ، محمد مهدی کتابچی
منبع پیشنهادی :
نیم سال دوم تحصیلی 92_91 :
استاد نجفی
استاد پیروز