جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موسسه تبلیغاتی دید هفت

 

«شركت تبليغاتي ديد هفت»

شركت تبليغاتي به شركتي اطلاق مي‌گردد كه با استفاده از رسانه‌هاي مختلف در جهت معرفي كالا يا خدمات، محصول يا برند مشتري موردنظر اقدام نموده و با برنامه‌ريزي و زمان‌بندي مناسب و مصرف بودجه مشخص در جهت پيشبرد فروش محصول بكوشد.

شركت تبليغاتي ديد هفت، يك شركت تبليغاتي ـ فرهنگي است كه حوزه فعاليت آنها در محورهاي ذيل مي‌باشد:

1-   ارائه كليه خدمات تبليغاتي ـ نمايشگاهي، فرهنگي، انتشاراتي

2-   ارائه خدمات اختصاصي به نهادها و سازمان‌ها در قالب پروژه‌هاي تبليغاتي ـ مشاوره‌اي

3-   نمايندگي روزنامه الاعلانيه

021323

اهداف و وظايف مديريت شركت تبليغاتي ديد هفت:

در يك شركت تبليغاتي مديريت، وظيفه مديريت پرسنل، جذب و تربيت نيروي متخصص جهت انجام امور محوله را در درجه‌ي اول دارد همينطور موارد ذيل از ديگر وظايف او مي‌باشد:

  1. براي هر پروژه در دست اجراء، بكارگيري مديري توانمند براي كنترل پروژه از ابتدا تا انتهاي آن
  2. تأمين نيازهاي لازم در شركت تبليغاتي جهت اداره‌ي بخش‌هاي مختلف شركت
  3. برقراري ارتباط با مشتريان از طريق روابط بين مديران در جهت تأمين ارتباطات و دريافت كار از سوي شركت‌ها
  4. كنترل منابع داخلي
  5. نظارت بر اجراي صحيح پروژه‌ها
  6. تأمين نيازهاي مالي شركت

تشريح مشاغل در شركت

1-   هيأت مديره

2-   مدير عامل

3-   مدير داخلي

4-   مسئول مالي

5-   منشي

6-    نيروي خدماتي

7-   مسئول فني (براي پروژه‌هاي در دست اجرا)

8-   مدير فيل و مستندسازي

9-   مدير چاپ

10-   مدير بازرگاني الاعلانيه

نحوه تبليغ شركت ديد هفت:

1-   شركت در نمايشگاه‌هاي تخصصي

2-   اطلاع‌رساني از طريق سايت خود ديد هفت

3-   گرفتن بازارياب براي ارتباط‌گيري با موسسات و نهادها

4-   استفاده از كانال‌هاي ارتباطي

5-   چاپ بروشور و كاتالوگ

نحوه‌ي كار كارمندان

كارمندان يك شركت تبليغاتي هر كدام و در هر بخش كه باشند بسته به نوع فعاليت، وظايف مختلفي دارند.

يكسري از كارمندان به صورت ثابت مي‌باشند و حقوق ثابتي مي‌گيرند.

يك تعداد از نيروها به صورت قرارداد، پورسانت و درصدي مي‌باشند.

يكي از مهمترين نيروهاي هر موسسه تبليغاتي، بازاريابان آن موسسه هستد كه موظف به برقراري ارتباط با مشتري در جهت جذب سفارش از مشتري و پيگيري تا عقد قرارداد مي‌باشد.

موسسه تبليغاتي ديد هفت سه بازاريابت خانم دارد كه زيرنظر مدير بازاريابي آن موسسه آقاي صالحي انجام وظيفه مي‌كنند.

بازاريابان اين موسسه ليستي از انواع توليدكنندگان را در اختيار دارند كه در آن ليست شماره و آدرس اين توليدكنندگان قيد شده است از آنجا كه اين بازاريابان بايد محصولاتي را كه در كشور عراق امكان دسترسي به آن كم است و يا اصلا نيست را تبليغ كنند در نتيجه سعي مي‌كنند به دنبال كالايي باشند كه در ايران توليد مي‌شود و كمبود آن در عراق وجود دارد. مانند انواع لوازم برقي، لوازم بهداشتي، لوازم خودرو، مواد خوراكي و ... .

كار بازاريابان در شركت تبليغاتي ديد هفت بدين صورت است كه ابتدا با مدير فروش يا مدير بازاريابي يك شركت توليدي تماس تلفني برقرار مي‌كنند در اين تماس كار خود و نام شركت را بيان مي‌كنند و نظر آنها را در مورد اينكه آيا مايل هستند محصولات شركتشان در بخش آگهي‌هاي روزنامه الاعلانيه عراق چاپ شود يا خير مي‌پرسند. اگر موافقت كردند اطلاعات كاملي در خصوص روزنامه الاعلانيه از طريق فكس يا اينترنت براي آنها ارسال مي‌شود.

در صورتيكه توليد كننده مورد نظر موافقت كرد يك جلسه حضوري جهت عقد قرارداد گذاشته مي‌شود و در آن جلسه در خصوص مبلغ و اينكه مي‌خواهند در چه صفحه‌اي و در كدام قسمت آن آگهي چاپ شود صحبت مي‌كند.

بعد از آن نوبت طرح مناسب آگهي است كه اين كار را يا خود موسسه ديد هفت برعهده مي‌گيرد يا اينكه مشتري (توليد كننده) خود طرح آگهي را آماده كرده و به شركت ديد هفت جهت درج در روزنامه مي‌فرستند و در صورتي كه شركت ديد هفت طراحي آن را برعهده بگيرد چند طرح از محصول مورد نظر طراحي مي‌شود و به مشتري نشان داده مي‌شود در صورتي كه مشتري راضي بود آن طرح در روزنامه درج مي‌شود در غير اين صورت طرح براي تغيير به دست طراح مي‌رسد اين كار تا جايي انجام مي‌شود كه مشتري از طرح راضي باشد.

طرح انتخابي در روزنامه درج مي‌شود و تكميل شده آن يك نسخه به مشتري داده مي‌شود پس از تأييد روزنامه با تيتراژ بالا چاپ مي‌شود.

مشكلات شركت ديد هفت:

1-   نوسانات بيش از حد قيمت مواد خام از قبيل قيمت كاغذ + قيمت چاپ و صحافي

2-   كمبود نيروهاي متخصص در قسمت تبليغات

3-   بيش از حد بودن شركت‌هاي تبليغاتي بدون مجوز

4-   مشكلات اقتصادي كشور نيز روي فعاليت‌هاي شركت‌هاي تبليغاتي اثر مي‌گذارد.

5-   وجود رانت‌هاي بزرگ در سطح نهادها و سازمان‌ها كه به نوعي در مجموعه خودشان قراردادها بسته مي‌شود يا از افراد فاميل‌هاي خودشان اين كار صورت مي‌گيرد.

6-    از آنجا كه روزنامه الاعلانيه به عراق صادر مي‌شود و امكان نشر در ايران را ندارد علاوه بر اجازه صدور مجوز از سازمان ارشاد اسلامي بايد مجوزهاي لازم براي انتقال آنها به عراق نيز گرفته شود و اين كار زمان زيادي را نسبت به روزنامه‌هاي داخلي كشور مي‌گيرد.

7-   مسأله بعد توانمندي در عرصه روابط عمومي و ارتباط با نهادها و شركت‌ها و مراكز دولتي براي ايجاد اطمينان و اعتماد مي‌باشد.

6 copy

محل و نحوزه‌ي توزيع:

روزنامه تبليغاتي الاعلانيه هر صفحه: 34×48 سانتيمتر و هر 2 هفته يك بار منتشر مي‌گردد.

تيتراژ: 30000 نسخه

تعداد صفحات: 12 صفحه (زبان عربي) و آگهي‌ها به زبان عربي و كردي تمام رنگي

نحوه توزيع: به صورت رايگان، كيوسك‌هاي مطبوعاتي، مراكز دولتي ـ مراكز خريد

محل توزيع: بغداد (000/10 نسخه) ـ بصره (5000نسخه) ـ كردستان (5000 نسخه) ـ استان‌هاي مهم (8000 نسخه) و براي كليه مديران ـ‌ كارشناسان وزارتخانه‌ها، سازمان‌هاي اقتصاد دولتي، مديران شركت‌هاي بخش خصوصي ـ تشكل‌هاي اقتصادي ـ انجمن‌ها و اتاق‌هاي بازرگاني ـ صنايع و معادن و نيز شركت‌هاي خارجي مستقر در كشور عراق (2000 نسخه)

همچنین نمونه فعالیت های تبلیغاتی این شرکت که در قالب نشریه های تمام رنگی که به صورت 15 روز یکبار به چاپ می رسد در پیوست مطالب ارائه گردیده است. لازم به ذکر است که آدرس محل فعالیت این موسسه تبلیغاتی در کشور ایران به نشانی تهران میدان فردوسی ابتدای خیابان شهید سپهبد قرنی پلاک 23 طبقه اول و با شماره تماس70-02188320767 و به آدرس اینترنتی www.didehaft.ir  می باشد.

 

نويسنده : عاطفه رضایی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.