چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



تشکیلات و سازماندهی

 

تشکیلات و سازماندهی

تعریف درس :

هدف درس :

رئوس و ریزمحتوا :

1.نقش و اهمیت تشکیلات و سازمان دهی در سازمان ها

2.اصول و مبانی سازمان دهی و تشکیلات سازمان های مختلف

3.مسیرتکاملی مکاتب مدیریت و اصول مبانی سازمانی

4.مسئولیت ، وظایف ، اختیار و تفیض اختیار و نقش آن در سازمان

5.آشنایی کمی با نظام تشکیلات کشور، آشنایی با تشکیلات سازمان ها و نهاد های فرهنگی

6.اصول و نظریه های مدیریتی کلاسیک و نو کلاسیک در سازمان و نظریه های رفتاری این دو

7.سازمان های رسمی وغیر رسمی و نقش آن در شبکه های ارتباطی مدیریت

8.کاربرد تئوری سیستم در مدیریت و سیستم های باز و بسته

9.مطالعه و بررسی در مورد چگونگی تقسیم کار در سازمان های فرهنگی

10.آشنایی با طبقه بندی مشاغل و وظایف افراد و سازمان های فرهنگی

11.بررسی و مطالعه در مورد چگونگی روابط افراد با یکدیگر در یک سازمان

12.آشنایی با شیوه های جدید و مناسب و سازمان دهی و ایجاد تشکیلات در سازمان های فرهنگی

13. قوانین و مقررات سازمان و نقش آن در امور تشکیلات و سازمان دهی و آگاهی از طریق در آن

14.آشنایی با قوانین و مقرراتی که در امر سازمان دهی مورد استفاده قرار می گیرد ( قانون اساسی ، قوانین ، آیین نامه های اجرایی ، اساسنامه ، آیین نامه های مالی استخدامی ، معاملاتی ، دستورالعمل های اجرایی و بخشنامه های فرهنگی لازم لاجرا

15.رسم تشکیلات یک سازمان و تنظیم شرح وظایف هر یک از واحد ها

منابع :

منبع درسی  :

سازمان و مدیریت ، علی محمد اقتداری ، مرکز آموزش مدیریت دولتی

نظریه های جدید سازمان و مدیریت و علم مدیریت ، ابوالفضل صادقپور ، مرکز آموزش مدیریت دولتی

شبکه مدیریت ، جین تونن ، انتشارات دانشگاه تهران

منبع پیشنهادی :

مدرسان :

نیم سال تحصیلی تابستان 92 :

                                استاد دانیالی


لینک به انجمن علمی دانشجویی درس