1.نقش و اهمیت تشکیلات و سازمان دهی در سازمان ها
2.اصول و مبانی سازمان دهی و تشکیلات سازمان های مختلف
3.مسیرتکاملی مکاتب مدیریت و اصول مبانی سازمانی
4.مسئولیت ، وظایف ، اختیار و تفیض اختیار و نقش آن در سازمان
5.آشنایی کمی با نظام تشکیلات کشور، آشنایی با تشکیلات سازمان ها و نهاد های فرهنگی
6.اصول و نظریه های مدیریتی کلاسیک و نو کلاسیک در سازمان و نظریه های رفتاری این دو
7.سازمان های رسمی وغیر رسمی و نقش آن در شبکه های ارتباطی مدیریت
8.کاربرد تئوری سیستم در مدیریت و سیستم های باز و بسته
9.مطالعه و بررسی در مورد چگونگی تقسیم کار در سازمان های فرهنگی
10.آشنایی با طبقه بندی مشاغل و وظایف افراد و سازمان های فرهنگی
11.بررسی و مطالعه در مورد چگونگی روابط افراد با یکدیگر در یک سازمان
12.آشنایی با شیوه های جدید و مناسب و سازمان دهی و ایجاد تشکیلات در سازمان های فرهنگی
13. قوانین و مقررات سازمان و نقش آن در امور تشکیلات و سازمان دهی و آگاهی از طریق در آن
14.آشنایی با قوانین و مقرراتی که در امر سازمان دهی مورد استفاده قرار می گیرد ( قانون اساسی ، قوانین ، آیین نامه های اجرایی ، اساسنامه ، آیین نامه های مالی استخدامی ، معاملاتی ، دستورالعمل های اجرایی و بخشنامه های فرهنگی لازم لاجرا
15.رسم تشکیلات یک سازمان و تنظیم شرح وظایف هر یک از واحد ها
منبع درسی :
سازمان و مدیریت ، علی محمد اقتداری ، مرکز آموزش مدیریت دولتی
نظریه های جدید سازمان و مدیریت و علم مدیریت ، ابوالفضل صادقپور ، مرکز آموزش مدیریت دولتی
شبکه مدیریت ، جین تونن ، انتشارات دانشگاه تهران
منبع پیشنهادی :
نیم سال تحصیلی تابستان 92 :
استاد دانیالی
لینک به انجمن علمی دانشجویی درس