چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



مدیریت گردشگری

 مدیریت گردشگری

تعریف درس:

هدف درس :

 

رئوس و ریز محتوا:

1.کلیات درباره ی گردشگری و مدیریت گردشگری

2.تاثیر گردشگری بر امنیت ، سیاست ، اقتصاد ، دموکراسی و اجتماع ( جاذبه های میراث باستانی و فرهنگی و هنری و امکانات گردشگری )

3.ویژگی های مدیریت گردشگری فرهنگی

4.روش های کلی رویکرد به مدیریت گردشگری فرهنگی

5.شناسایی ، گسترش و مطلوب کردن محل های فرهنگی و گردشگری و بررسی نیاز های گردشگران فرهنگی در ارتباط با محل و شناخت ظرفیت های جدید فرهنگی

6.اهمیت نقش گردشگری دینی

7.مطالعاتی در زمینه ی گسترده نیاز گردشگران فرهنگی و دینی

8.مطالعاتی در زمینه ی اصول اخلاقی و دستورالعمل های گردشگری فرهنگی

9.گردشگری حال و آینده

10.تاثیر گردشگری فرهنگی بر اقتصاد

منابع :

منبع درسی :

1.مدیریت گردشگری فرهنگی ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی

2.مدیریت جهان گردی ، مترجم سید محمد اعرابی و داوود ایزدی ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی

3.صنعت جهان گردی ، صباغ کرمانی ، نشر فرد

4.سیاست گزاری جهان گردی ، مترجم سید محمد اعرابی ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی

5.ایران صنعت گردشگری و خدمات مسافرتی ، انتشارات زهد

6.برنامه ریزی مهاجرت های داخلی ، عبدلعلی لهسایی ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی

7.برنامه ریزی ملی و منطقه ای جهانگردی ، محمود عبداله زاده ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی

8.گردشگری و توسعه در جهان سوم ، جان لی ، مترجم عبدالرضا رکن الدین افتخاری ، شرکت چاپ و نشر بازرگانی

9.گردشگری بین المللی ، محمد ابراهیم کوهربال ، محمد مهدی کلخی ، انتشارات امیر کبیر

منبع پیشنهادی :


مدرسان :

نیم سال تحصیلی تابستان 92 :

                              استاد ابی زاده

 


لینک به انجمن علمی دانشجویی درس