1. وسایل ارتباط جمعی در جامعه معاصر
2. اهمیت بررسی رسانه های همگانی و مطالعه دیدگاه های اندیشمندان ارتباط جمعی .
3. ارتباط منشاء تحول :
الف _ فردبناند تولبس
ب_ مک لوهان
ج_ دیدگاه تافلر
4. رسانه ها و انواع پدیده های اجتماعی عقاید آگوست و لوین ، گابریل ، والترلیمن ، هومر ( انبوه ، توده ، گروه ، همگان ، افکار عمومی ) .
5. نظریات مربوط به آثار اجتماعی پیام های رسانه ای ؛
الف ) دیدگاه لاسول ( نقش رسانه ها )
ب ) نظریه تزریقی ( جاکوبتن )
ج ) نظریه دو مرحله ای ، رهبران فکری ( پل لازار سفلد ) ( نظریه کاشت گریز ) .
6. نظریه مارپیچ سکوت ، برجسته سازی ، مناطق موزائیکی و ضد محیطی ( مک لوهان ) نظریه تاثیرات رسانه ها ( تاثیر قدرتمند ف محدود و مشروط ) ، نظریه انگ ، نظریه امتداد و جزمی رسانه ، بومرانگ ( مک لوهان ) .
7. نظریات مربوط به ارتباطات و فرهنگ ، نظریه مربوط به جامعه اطلاعات ف مقایسه ارتباط یکسو به دو سویه ، ظهور جامعه شبکه ای (Netizen) ، فضای سایبرتنیک .
منبع اصلی :
1. شناخت ارتباطات جمعی ، اورت ای دنیس ، ملوین دفلور ، سیروس مرادی و ناصر باهنر ف انتشارات دانشکده صدا و سیما
2. مقدمه ای بر نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی ، مهرداد هرمز ، انتشارات فاران 1379
3. اندیشه های بنیادین علم الپرتباطات ، باقر ساروخانی ، تهران خجسته 1383
4.کاربرد نظریه های ارتباطات ، منوسیگنایزر و جین اوبسون ، علی رضا دهقان ، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها 1376
5. مبانی ارتباطات جمعی ، سید محمد دادگران ، تهران فیروزه 1374
6. جامعه شناسی ارتباطات ، باقر سروجی ، انتشارات موسسه اطلاعات
7. نظریه های جامعه اطلاعاتی ، اسماعیل قدیمی انتشارات وصیدد سرا
8. نظریه های ارتباطات ، ورنر سورین و جیمز تانوراد ، ترجمه علیرضا دهقان ، انتشارات دانشگاه تهران
نیم سال دوم تحصیلی 92_91 :
استاد گلستانی
استاد رحمتی
استاد
لینک به انجمن علمی پژوهشی درس