1. مروری بر مباحث در س روش تحقیق در علوم اجتماعی ( مفهوم سازی ، نظریه پردازی ، روش های آماری ،مسایل مربوط به اندازه گیری ، نمونه گیری داده پردازی و ... ) .
2. شناخت مسایل و مشکلات مخاطبان و تشخیص عوامل و اتخاذ سیاست ها و اجرای برنامه هایی به منظورحل مشکلات و افزایش نقش آنان در ابعاد و شئون مختلف .
3. شناخت خصوصیات و مقتضیات روحی ، فکری ، جسمی و سنی همکاران و تشخیص نیازهای آنان .
4. اهمیت ایجاد بانک اطلاعات از وضعیت زندگی و روحی و روانی و اقتصادی همکاران و آشنایی با شیوه های ایجاد بانک اطلاعاتی .
5. تعریف مشارکت ، مشارکت فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و بررسی جایگاه مشارکت .
6. اهمیت و ضرورت مشارکت مردم و همکاران و راهکارهای افزایش مشارکت مردمی .
7. موانع تاریخی ، فرهنگی و ساختاری ، مشارکت اجتماعی مردم در نهادها .
8. جایگاه سازمان ها و نهاد ها در مشارکت مردم .
9. مشارکت و نهاد های مردمی .
10. خرده فرهنگ های قومی و مشارکت .
11. ماهیت فشارهای روانی و شناخت راههای مقابله با فشار های روانی و استرسی در سازمان .
12. نقش سازمان در تخفیف استرس و نقش فرد در کنار آمدن با فشارهای کاری .
13. هزینه و بهای فشار های روانی برای سازمان و تلاش در کاستن از فشار کار .
14. نقش و اهمیت ارتباط دو سویه و تلاش در ایجاد ارتباطی دوسویه بین تمام اعضای سازمان .
15. مفاهیم ، تعاریف و اهمیت فعالیت های جانبی و جایگاه آن در نظام های مختلف و سازمان و تلاش در برنامهریزی های مناسب و سالم برای ایجاد ارتباط بین کارکنان و گردانندگان سازمان و گذران اوقات فراغت .
16. تحقیق ، بررسی و تحلیل ادواری مکانیسم های درونی سازمان با هدف شناخت نقاط ضعف و قوت و نارسایی ها و کمبود ها ، مشکلات و نواقص قانونی و اجرایی و تلاش در رفع آن .
منبع اصلی :
1. نمایش در افکار سنجی ، نور علی فرقی ، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها
2. روابط عمومی و معیار های سنجش آن ، سید محمد دادگران ، نشر مروارید
3. مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی ، خشایار بیکی و مهرداد فیروزبخت ، نشر رشد
4. پویایی گروه و مشاوره گروهی ، عبدلله شفیع آباری ، دانشگاه علامه طباطبایی
منبع پیشنهادی :
نیم سال دوم تحصیلی 92_91 :
استاد قریب
لینک به انجمن علمی پژوهشی درس