جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



مدیریت تبلیغات

مدیریت تبلیغاتimages copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy

تعریف درس:

هدف درس:

رئوس و ریز محتوا:

1.بسته تبلیغاتی
   الف)تعریف و لاهمیت آن در بازاریابی و تبلیغ
   ب)بحثی پیرامون اصول و روشهای تنظیم بسته تبلیغاتی
2.مطالعات اولیه قبل از طراحی،تنظیم،تدوین و نگارش بسته تبلیغاتی
   الف)شناخت موسسه تولید کننده و گردانندگان آن
   ب)شناخت موضوع تبلیغ
   پ)مطالعاتی درباره هدف تبلیغ
   ت)شناخت مخاطب
   ث)شناخت رقبا،محصولات رقبا،روش و رسانه های تبلیغی،بودجه تبلیغ و...
   ج)مطالعات بازار و سهم بازار
   چ)مطالعات پیام و شیوه های تنظیم آن
   ح)مطالعات ابزار تبلیغ و رسانه ها از نظر تطبیق با ویژگی های موضوع،رقبا،نحوه تماس با مخاطب،نوع دسترسی و پراکندگی جغرافیایی،اعتبار و شهرت اجتماعی رسانه ...
   خ)مطالعات ترویج و عناصر آمیحته بازاریابی
   د)مطالغات خدمات پس از فروش
   ذ)مطالعات گروه های مرجع و نقش گروه های مرجع
   ر)مطالعات بسته بندی
   ز)مطالعه در مورد زمان و مکان تبلیغ و استمرار آنپیش بینی مسایل و حوادث آینده-نوآوی
3.اجرای تبلیغ
   الف)طراحی بسته تبلیغ،ایده پردازی،نوآوری و خلاقیت،تعیین شعارها و پیامها،الگوی یکپارچه در طرح،تعیین نکات مورد تایید،تعیین سهم تبلیغ هر رسانه،تعیین تقویم کاربردی تبلیغ و ..
   ب)تصویب و اجرا
   پ)اعلام موجودیت تبلیغ،مونیتورینگ تبلیغ
   ت)تحقیقات بعد از اجرا
4.راهنمای فعالیت های عملی
راهنمای عملی:هر دانشجو فرآیند تبلیغات را برای یک مورد تعیین شده با در نظر گرفتن تمام موارد تهیه نماید و در کلاس ارئه نماید.

منابع:

1.اگیلوی،دیوید(1380)،رازهای تبلیغات،مترجم،کوروش حمیدی و علی فروزفر،تهران:انتشارات مبلغان
2.محمدیان،محمود(1388)،مدیریت تبلیغات،تهران :انتشارات حروفیه،چاپ چهارم.
3.ولز.ویلیام/جانبرنت/ساندرا موریاتی(1383)تبلیغات تجاری اصول و شیوه های عمل،مترجم.سینا قربانلو،تهران:انتشارات مبلغان
4.بلای،رابرت دبلیو(1388)،ادبیات تبلیغ،کتاب راهنما برای نویسندگان تبلیغات،مترجم :منیژه بهزاد،تهران:انتشارات سیته
5.دنیسن،دل(1386)،راهنمای تبلیغات،مترجم،جلال کاکایی،اصفهان:نشر گفتمان اندیشه معاصر
6.طاهر نسبی،کوروش(1381)،صنعت تبلیغات(آگهی،ترویج،تبلیغ)،تهران:انتشارات ابتکار



نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.