مدیریت تبلیغات
- توضیحات
-
منتشر شده در جمعه, 11 بهمن 1392 15:35
-
بازدید: 1410
مدیریت تبلیغات
تعریف درس:
هدف درس:
رئوس و ریز محتوا:
1.بسته تبلیغاتی
الف)تعریف و لاهمیت آن در بازاریابی و تبلیغ
ب)بحثی پیرامون اصول و روشهای تنظیم بسته تبلیغاتی
2.مطالعات اولیه قبل از طراحی،تنظیم،تدوین و نگارش بسته تبلیغاتی
الف)شناخت موسسه تولید کننده و گردانندگان آن
ب)شناخت موضوع تبلیغ
پ)مطالعاتی درباره هدف تبلیغ
ت)شناخت مخاطب
ث)شناخت رقبا،محصولات رقبا،روش و رسانه های تبلیغی،بودجه تبلیغ و...
ج)مطالعات بازار و سهم بازار
چ)مطالعات پیام و شیوه های تنظیم آن
ح)مطالعات ابزار تبلیغ و رسانه ها از نظر تطبیق با ویژگی های موضوع،رقبا،نحوه تماس با مخاطب،نوع دسترسی و پراکندگی جغرافیایی،اعتبار و شهرت اجتماعی رسانه ...
خ)مطالعات ترویج و عناصر آمیحته بازاریابی
د)مطالغات خدمات پس از فروش
ذ)مطالعات گروه های مرجع و نقش گروه های مرجع
ر)مطالعات بسته بندی
ز)مطالعه در مورد زمان و مکان تبلیغ و استمرار آنپیش بینی مسایل و حوادث آینده-نوآوی
3.اجرای تبلیغ
الف)طراحی بسته تبلیغ،ایده پردازی،نوآوری و خلاقیت،تعیین شعارها و پیامها،الگوی یکپارچه در طرح،تعیین نکات مورد تایید،تعیین سهم تبلیغ هر رسانه،تعیین تقویم کاربردی تبلیغ و ..
ب)تصویب و اجرا
پ)اعلام موجودیت تبلیغ،مونیتورینگ تبلیغ
ت)تحقیقات بعد از اجرا
4.راهنمای فعالیت های عملی
راهنمای عملی:هر دانشجو فرآیند تبلیغات را برای یک مورد تعیین شده با در نظر گرفتن تمام موارد تهیه نماید و در کلاس ارئه نماید.
منابع:
1.اگیلوی،دیوید(1380)،رازهای تبلیغات،مترجم،کوروش حمیدی و علی فروزفر،تهران:انتشارات مبلغان
2.محمدیان،محمود(1388)،مدیریت تبلیغات،تهران :انتشارات حروفیه،چاپ چهارم.
3.ولز.ویلیام/جانبرنت/ساندرا موریاتی(1383)تبلیغات تجاری اصول و شیوه های عمل،مترجم.سینا قربانلو،تهران:انتشارات مبلغان
4.بلای،رابرت دبلیو(1388)،ادبیات تبلیغ،کتاب راهنما برای نویسندگان تبلیغات،مترجم :منیژه بهزاد،تهران:انتشارات سیته
5.دنیسن،دل(1386)،راهنمای تبلیغات،مترجم،جلال کاکایی،اصفهان:نشر گفتمان اندیشه معاصر
6.طاهر نسبی،کوروش(1381)،صنعت تبلیغات(آگهی،ترویج،تبلیغ)،تهران:انتشارات ابتکار
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.