فرهنگ و تبلیغات
- توضیحات
-
منتشر شده در جمعه, 11 بهمن 1392 15:29
-
بازدید: 1468
فرهنگ و تبلیغات
تعریف درس:
هدف درس:
دانشجویان نقش فرهنگ و سطوح گوناگون آنرا در موفقیت تبلیغ درک و آنرا به کار ببندند.
رئوس و ریزمحتوا:
1.معرفی سطوح فرهنگی
الف)شناخت فرهنگ،ویژگی فرهنگ و عوامل فرهنگ،عملکرد فرهنگ،اهمیت فرهنگ در تبلیغات
ب)روش های بررسی سطوح فرهنگی اعم از فردی،اجتماعی،محلی،ملی و بین المللی،دینی و ...
پ)روش های بررسی فرهنگ فردی جامعه هدف،روشهای بررسی فرهنگ سیاسی جامعه هدف
ت)روشهای بررسی فرهنگ اجتماعی جامعه هدف،روشهای بررسی فرهنگ اقتصادی جامعه هدف
ث)مردم شناسی تبلیغات ( فرهنگها و خورده فرهنگهای اقوام مختلف کشور )
ج)روشهای برررسی فرهنگ محلی – ملی بازار
چ)تفاوتهاو شباهتهای فرهنگی ( اقوام یا ملل ) و نکات مشترک بین مردم و فرهنگها
2. الگوهای فرهنگی
الف )بررسی و مواجهه تبلیغات و بازاریابی با اراء عمومی puplic opinion جامعه مورد هدف
ب)بررسی جایگاه ارزشها ، باورها ،هنجارهای فرهنگاجتماغعی جامعه هدف دربازاریابی و تبلیغات ،جایگاه شناسایی رفتارها،آگاهیها و نگرشهای فردی –اجتماعی –فرهنگی جامعه هدف در بازاریابی و تبلیغات
پ)بررسی جایگاه ادیان جامعه هدف در بازاریابی و تبلیغات جایگاه شناسایی ادبیات و تاریخ جامعه هدف در بازاریابی و تبلیغات
ت)االگوهای فرهنگی
ث)تبلیغ و سازگاری فرهنگی،رقابت در عرصه تنوع فرهنگی و تبلیغات
ج)مخاطب شناسی تبلیغات (ملی،بین المللی)
چ) اثرات و نقش ارتباطات فرهنگی در بازاریابی و تبلیغات در ارتباطات اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی ،کیفیت و کمیت ارتباط بین فرهنگها در بازاریابی
3.واژهای انگلیسی
الف)معرفی واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول دوره
منابع:
1.اکرامی ،محمد(1385)،مردم شناسی تبلیغات ،مشهد :نشر ایوار
2.ترابی، علی اکبر (1381) ،جامعه شناسی تبلیغات، تبریزانتشارات فروزش
3.ساترالند ،ماکس(1380)، روانشناسی تبلیغات تجاری ،سینا قربانلو ،تهران انتشارات مبلغان
4.محسنی ،منوچهر (1383)، بررسی آگاهیها،نگرشها و رفتارهای اجتماعی فرهنگی در ایران ،تهران:دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی کشور
5.موسایی،میثم (1383)، فرهنگ تجارت ،تهران: موسسه مطالعت و پزوهش های بازرگانی
لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.