جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو شیوه های تبلیغ در اینترنت را یاد بگیرد.

رئوس و ریز محتوا:

1.مفاهیم و مقدمات
   الف)تعریف و تبلیغات اینترنتی و تاریخچه پیدایش آن
   ب)مزیتها و محدودیتهای هریک از انواع تبلیغات اینترنتی
   پ)استانداردها و اندازه های انواع تبلیغات اینترنتی
   ت)بازیگران صنعت تبلیغات اینترنتی
   ث)فرایند تبلیغ در اینترنت به جای تبلیغ دهندگان و ناشران و شرکت های تبلیغاتی
   ج)منابع درآمدی و سیاستهای اینترنتی
   چ)روش های پرداخت در تبلیغات اینترنتی
2.انواع تبلیغات
   الف)تعریف مدل تجاری Business model و معرفی انواع مدلهای تجاری تبلیغات اینترنتی
   ب)مدل M5 در تبلیغات اینترنتی
   پ)نحوه انتخاب پیام تبلیغاتی در اینترنت
   ت)روش های ارزیابی و ردیابی تبلیغات اینترنتی
   ث)تبلیغات آنلاین:شبکه های آگهی تبلیغاتی،وبلاگها،ایستگاههای رادیویی و تلویزیونی
3.واژه انگلیسی
   الف)معرفی واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول دوره
   ب)آشنایی با جشنواره های معتبر بین المللی تبلیغات اینترنت
4.راهنمای فعالیت های علمی
هر دانشجو در مورد 1 موضوع با 1کالا تبلیغات اینترنتی را جستجو،جمع آوری و در کلاس ارائه شود سپس بحث و گفت و گو در مورد ویژگی های تبلیغاتی هر یک انجا شود.

منابع:

1.آنجلین جی،کلوس(1392)،رفتار مصرف کننده آنلاین،مترجمان محسن شاهین پور و سمیه اولی،تهران :سوره مهر.
2.مک فبث.شون(1392)،مهارت های ارتباط موثر و بازاریابی رایانامه ای،مترجمان محمد سلطانی فر،شهناز هاشمی،ناصر اسدی،تهران.سیمای شرق
3.بهنام مجتهدی،ایرج.از مبادله الکترونیکی اطلاعات EDL تا تجارت الکترونیکی،تهران ،موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
4.شجاع الدین،مهندس سید مجید،آشنایی با WEB و کاربردهای آن،انتشارات انیستیتو ایزایران
5.”internet marketing:building advantage in a networked economy:Rafi MohammaedTRobert J.Fisher.Bernard J.Jaworski and Gordon Paddlson Hardcore-2003
6.مقالات ماهنامه شبکه از جمله (فلسفه بازاریابی در وب و در چهار اصل اساسی،رالف اف ویلسون،مترجم:شهاب مباشر)ویلسون.رالف اف-ماهنامه شبکه،سال 1،شماره 10.

لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.