پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



بودجه و برنامه ریزی تبلیغات

بودجه و برنامه ریزی تبلیغاتimages copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو یا متغیرهای موثر بر هزینه تبلیغات آشنا شود و بتواند چگونگی برگشت مالی را برنامه ریزی کند.

رئوس و ریز محتوا:

1.اهمیت تبلیغ در اقتصاد:
   الف)جایگاه تبلیغات در اقتصاد کشور ،تحلیل اقتصادی تبلیغات (با توجه به داده های آماری)
   ب) تبلیغ و رونق تجارت و صنعت-تبلیغ و مصرف گرایی
   پ)کلیاتی در مورد فعالیت های مالی : درآمددها و هزینه ها
   ت)تبلیغ و افزایش قیمت های تمام شده ی کالا ،تعریف بودجه و بودجه بندی ، بودجه  و جایگاه آن در بازاریابی و تبلیغ ، بودجه و انواع بودجه، ارتباط بودجه با برنامه ریزی، محاسن و نقایص بودجه بندی
2.برآورد بودجه:
   الف)تعین برآورد بودجه تبلیغ، تامین و تعیین منابع آن ، تعیین اولویت ها و پیوند منابع
   ب)قیمت تبلیغ، تعرفه ها و قیمت تولید تبلیغ
   پ)تعرفه ها و قیمت رسانه ها برای انتشار تبلیغ
   ت)تعرفه ها و قیمت رسانه ها برای انتشار تبلیغ-(هزینه ی صدا و سیما ، مطبوعات و اجاره بیل بردها و ...)
   ث)نرخ مشارکت در ساخت فیلم ها
4.منابع مالی
   الف)اصول،ابعاد و جمع آوری اطلاعات در برآورد قیمت تمام شده تبلیغ
   ب)تهیه ی بوجه ترویج و گسترش آمیخته بازاریابی و هدایای تبلیغاتی
   پ)طبقه بندی هزینه های تبلیغاتی و به روز کردن بوجه و اهمیت آن ، نظارت همه جانبه و انواع متداول نظارت مالی
   ت)طراحی مدل مالی و بسته ی تبلیغ
   ث)مدیریت تبلیغ ، تشکیلات سازمان ، وظایف نیروی انسانی شاغل دنیای تبلیغات
4.واژه های انگلیسی
   الف )معرفی واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مربوط به درس در طول دوره  

منابع:

1.صدیقی،حسن (1388)،مدیریت نوین بوجه، انتشارات دانشگاه تهران
2.محمدیان،محمود(1388)مدیریت تبلیغات، تهران :انتشارات حروفیه، چاپ دوم.
3.موسی خانی،مرتضی/منشی زاده نائینی محمود(1380)،بودجه: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی
4.ویلدا وسکی، نائومی رایدن(1371)،برنامه ریزی و بودجه بندی در کشورهای فقیر مترجم ، علی پارسائیان ، تهران انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی

لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.