بودجه و برنامه ریزی تبلیغات
- توضیحات
-
منتشر شده در جمعه, 11 بهمن 1392 14:16
-
بازدید: 1329
بودجه و برنامه ریزی تبلیغات
تعریف درس:
هدف درس:
دانشجو یا متغیرهای موثر بر هزینه تبلیغات آشنا شود و بتواند چگونگی برگشت مالی را برنامه ریزی کند.
رئوس و ریز محتوا:
1.اهمیت تبلیغ در اقتصاد:
الف)جایگاه تبلیغات در اقتصاد کشور ،تحلیل اقتصادی تبلیغات (با توجه به داده های آماری)
ب) تبلیغ و رونق تجارت و صنعت-تبلیغ و مصرف گرایی
پ)کلیاتی در مورد فعالیت های مالی : درآمددها و هزینه ها
ت)تبلیغ و افزایش قیمت های تمام شده ی کالا ،تعریف بودجه و بودجه بندی ، بودجه و جایگاه آن در بازاریابی و تبلیغ ، بودجه و انواع بودجه، ارتباط بودجه با برنامه ریزی، محاسن و نقایص بودجه بندی
2.برآورد بودجه:
الف)تعین برآورد بودجه تبلیغ، تامین و تعیین منابع آن ، تعیین اولویت ها و پیوند منابع
ب)قیمت تبلیغ، تعرفه ها و قیمت تولید تبلیغ
پ)تعرفه ها و قیمت رسانه ها برای انتشار تبلیغ
ت)تعرفه ها و قیمت رسانه ها برای انتشار تبلیغ-(هزینه ی صدا و سیما ، مطبوعات و اجاره بیل بردها و ...)
ث)نرخ مشارکت در ساخت فیلم ها
4.منابع مالی
الف)اصول،ابعاد و جمع آوری اطلاعات در برآورد قیمت تمام شده تبلیغ
ب)تهیه ی بوجه ترویج و گسترش آمیخته بازاریابی و هدایای تبلیغاتی
پ)طبقه بندی هزینه های تبلیغاتی و به روز کردن بوجه و اهمیت آن ، نظارت همه جانبه و انواع متداول نظارت مالی
ت)طراحی مدل مالی و بسته ی تبلیغ
ث)مدیریت تبلیغ ، تشکیلات سازمان ، وظایف نیروی انسانی شاغل دنیای تبلیغات
4.واژه های انگلیسی
الف )معرفی واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مربوط به درس در طول دوره
منابع:
1.صدیقی،حسن (1388)،مدیریت نوین بوجه، انتشارات دانشگاه تهران
2.محمدیان،محمود(1388)مدیریت تبلیغات، تهران :انتشارات حروفیه، چاپ دوم.
3.موسی خانی،مرتضی/منشی زاده نائینی محمود(1380)،بودجه: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی
4.ویلدا وسکی، نائومی رایدن(1371)،برنامه ریزی و بودجه بندی در کشورهای فقیر مترجم ، علی پارسائیان ، تهران انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی
لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.