پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403

 



موضوع: فیلم (چ)

فیلم (چ) 10 سال 2 ماه ago #64763

کارگردان ابراهیم حاتمی‌کیا
تهیه‌کننده مهدی کریمی
بازیگران فریبرز عرب‌نیا
سعید راد
مریلا زارعی
بابک حمیدیان
مهدی سلطانی
اسماعیل سلطانیان
امیر رضا دلاوری
خسرو شهراز
مژگان خالقی
پیام لاریان
رضا نوری
فیلم‌برداری حسین جعفریان
پیمان شادمان فر
کشور ایران
زبان فارسی
صفحه در وب‌گاه سوره

چ نام فیلمی ایرانی به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و محصول سال ۱۳۹۲ می‌باشد. این فیلم داستان ۲ روز از زندگی مصطفی چمران را در پاوه به تصویر می‌کشد.

موسیقی متن این فیلم ساخته فردین خلعتبری می‌باشد.طراحی صحنه و لباس در این فیلم بر عهده عباس بلوندی بود.
در سکانس پایانی این فیلم که در یکی از پادگان‌های نظامی تهران فیلمبرداری شد، بدلیل حضور نیافتن فریبرز عرب‌‎نیا سر صحنه، کارگردان از یک بدل بجای وی استفاده نمود.



نام فیلم

عده‌ای معتقدند نام فیلم، یادآور نام چه‌گوارا است و سازنده با این کار قصد داشته تا میان چمران و چه‌گوارا قیاس کند.

پیش از این در همایشی با نام چه مثل چمران که در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه تهران برگزار شده‌بود چنین مقایسه‌ای جنجال‌برانگیز شده‌بود.
خلاصه داستان

این فیلم روایتی از زندگی مصظفی چمران از روز ۲۵ تا ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ می‌باشد. روزهایی که آیت‌الله خمینی در فرمانی، مهلت ۲۴ ساعته‌ای به دولت و ارتش داد تا حصر پاوه را بشکنند و منطقه را از وجود نیروهای کومله و دموکرات پاکسازی کنند.
حواشی
ابراهیم حاتمی‌کیا در نشست خبری فیلم چ در پاسخ به پرسشی درباره خواندن تیتراژ توسط محسن چاووشی گفت: فیلم بسته شده بود و پس از آن، آقای چاوشی فیلم را دیدند. ایشان خیلی با چ ارتباط برقرار کرد و آن را دوست داشت و درنهایت هم قرار شد یک کار آزاد در این‌باره انجام دهد نه برای تیتراژ. پس از آن محسن چاووشی در صفحه شخصی خودش نوشت

به دلیل طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب درباره نحوه همکاری بنده با پروژه چ در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر است کماکان سنتوری اولین و آخرین تجربه سینمایی‌ام باشد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سیاوش دانیالی