دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ژنرال چوی هونگ هی - پدر تكواندوي دنيا

ژنرال چوی هونگ هی - پدر تكواندوي دنيا 10 سال 4 ماه ago #41790

  • مهدي بزاز
  • مهدي بزاز's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 59
  • Thank you received: 9
" ژنرال چوی هونگ هی “
بنیانگذار و پدر هنر رزمی تکوان-دو ، او تمام عمرخود در ابداع و گسترش این هنر اصیل و زیبا سپری کرد و خود را آنقدر وقف تکوان-دو نمود که کار و زندگیش با هم یکی بود. او با پشتکار ، و اراده مثال زدنی در طول سالیان دراز توانست شیوه ای باستانی و ناشناخته از هنر های رزمی را به روز نموده و توسعه دهد. اگر تکوان- دو امروز با شهرت و اقبال بین المللی روبروست ، بخاطر اراده خستگی ناپذیر آن مرد بزرگ بوده است .

چوی هونگ هی در نهم نوامبر 1918 درمنطقه کوهستانی " هو دی" از توابع " می یونگ چان" که امروز در کره شمالی قرار دارد متولد شد. در دوران کودکی و نوجوانی اندام و فیزیک ضعیف او و بیماریش باعث نگرانی والدینش بود . اما روحیه ای قوی داشت .در 12 سالگی بدلیل شعار دادن بر علیه مقامات ژاپنی ( شبهه جزیره کره از سال 1910 تا 1945 در اشغال ژاپن بود) از مدرسه اخراج شد و این آغازی بر همکاری طولانی او با نهضت استقلال طلبی دانش جویان گوانگ جو بود . بعد از اخراج پدرش او را به نزد یکی از معروفترین خطاط های کره ای " هان ایل دونگ" که استاد هنر رزمی "تک کیون" بود فرستاد تا خطاطی بیاموزد ، ( تک کیون هنر رزمی باستانی کره ای با استفاده از پا بوده است) استاد هان ضمن تدریس خطاطی مشغول آموزش تمرینات مشکل و کاربردی ،تک کیون ، به چوی جوان شد ، تا به رشد فیزیکی او کمک کند. تا اینکه در سال 1937 چوی برای ادامه تحصیل به کره فرستاده شد، چوی قبل از ترک کره درگیر مشاجره ای سخت با کشتی گیر قوی هیکل و حرفه ای بنام " هو" شد ، " هو" سوگند یاد کرده بود که اگر بار دیگر چوی را ببیند ،بند از بند او جدا میکند ، این تهدید مشوق جدیدی برای چوی جوان برای فراگیری هنرهای رزمی شد.در شهر کیوتو ژاپن ، چوی هونگ هی ، یک هموطن بنام " کیم یونگ سوک " را ملاقات نمود که در حال فراگیری هنر رزمی کاراته بود. چوی طی دو سال تلاش و تمرین متمرکز توانست کمربند مشکی دان یک کاراته را بدست بیاورد، آن تکنیکها در کنار تک کیون پایه ای برای ایجاد تکوان- دو نوین شد. به هر حال در طول دوران تحصیل از راهنمایی تا دبیرستان و نیز دانشگاه توکیو ، چوی به آموختن ذهنی و جسمی مشغول بود و با اخذ کمربند مشکی دان 2 در کاراته مشغول تعلیم در توکیو شد ، او در خاطراتش از آن دوران زندگی خود بعنوان کسب تجربه های فراوان یاد میکرد .

در کتاب خاطراتش مینویسد :

حتما در آدرس زير مطالب جذابي رو راجع به پدر تكواندوي دنيا مطالعه كنيد - با احترام به تكواندو كاران گرامي

http://www.itftkd.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=197:1391-04-13-15-19-44&catid=61:1391-04-13-15-14-39&Itemid=235
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.