شنبه, 08 ارديبهشت 1403

 



موضوع: زبان و آداب و رسوم جودو

زبان و آداب و رسوم جودو 11 سال 1 ماه ago #978

جودو یک کلمه ژاپنی است بخاطر اسنکه جودو در این کشور ابداع شده است. یادگرفتن نام تکنیک ها به ژاپنی چند دلیلی مهم دارد. اولین منظور از یادگرفتن این اصطلاحات آن است که کسانی که این ورزش را در کشورهای مختلف انجام می دهند قادر باشند با یکدیگر ارتباط برقرار کنندو در مسابقات بین المللی از اصطلاحات استفاده کنند.
استفاده از لغات ژاپنی باعث می شود که ورزشکاران کشورهای مختلف این رشته براحتی بتوانند با یکدیگر کارکنند و همدیگر را بفهمند. بنابراین هرجای دنیا که بروید و بخواهید ورزش جودو را دنبال کنید دانستن اصطلاحات به شما کمک می کند که حرف استاد، یا حرف تمرینی، یا هر کس دیگری که از این کلمات استفاده می کند را متوجه شوید.
دوم اینکه یادگیری اصطلاحات ژاپنی جودو باعث می شود در مسابقات حرف داور مسابقه را بفهمید و از دستورات او اطاعت کنید. معمولاً در تمام طول مسابقه تمام دستورات و امتیازات به زبان ژاپنی بیان می شود. در بسیاری از مسابقات جودوکا به دلیل نداشتن اصطلاحات و نفهمیدن حرف داور، مسابقه را واگذار کرده است. سوم دانستن نام تکنک به زبان اصلی به جای ترجمه آن به زبان خودتان برای همه راحت تر خواهد بود . برای مثال، برای مربی، گفتن «سی اوناگه» که در هنگام مسابقه به جای گفتن پرتاب شانه با دوست راحت تر خواهد بود.
یکی دیگر از جنبه های یادگرفتن اصطلاحات ژاپنی احترام گذاشتن به آن زبان می باشد. بنیانگذار جودو ژاپنی بود. استفاده از زبان ژاپنی نشانه احترام گذاشتن به کشوری است که این ورزش رزمی در آنجا شروع شده است. از آنجایی که تمام ورزش های هنرهای رزمی مرکزشان در ژاپن می باشد و از استانداردهای ژاپنی استفاده می کنند، دانشجویان باید اصطلاحات آنها را یاد بگیرند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.