سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: علایم وجود و بروز اعتیاد به فضای مجازی

علایم وجود و بروز اعتیاد به فضای مجازی 10 سال 11 ماه ago #7743

علایم وجود و بروز اعتیاد به فضای مجازی
وب‌گردی مداوم، چت مداوم، حضور آنلاین و پرسه‌زنی در فضای شبکه‌های اجتماعی برای ساعت‌های طولانی در طول روز همگی از مصادیق اعتیاد اینترنتی به شمار می‌روند. این اعتیاد در روندی ناخودآگاه، فرد را از محیط ارتباطات طبیعی اجتماعی که شرط و لازمه شکل‌گیری شخصیت اجتماعی فرد است غافل می‌کند.
اینترنت و فضای مجازی امروزه به جزء جدایی ناپذیری در زندگی جوامع بشری تبدیل شده است، کاربردهای بسیار متنوع اینترنت در عصر حاضر و ابداع و اختراع فناوری‌های نوین ارتباط جمعی امکانات بسیاری را پیش روی افراد در دنیای مجازی و حتی در زیست جهان واقعی ایشان قرار داده است.
در رابطه با آسیب‌شناسی فضای مجازی نیز تحقیقات بسیار گسترده‌ای توسط کارشناسان و متخصصان فضای مجازی و رسانه در پایگاه‌های علمی معتبر دنیا انجام شده است.
تحقیقات در این زمینه هم شامل مسائل کمی، برای مثال سرانه استفاده از اینترنت در جهان و یا هر کشور به طور مجزا؛ و هم کیفی شامل تاثیرات و آسیب‌شناسی فضای مجازی بر ارتباطات اجتماعی، رفتارهای فردی، تاثیرات بر روند جامعه‌پذیری و ... بوده است.
از جمله مسائلی که در این گونه از تحقیقات بسیار مشهود می‌نماید، مبحث استفاده‌ی فراتر از حد استاندارد از فضای مجازی و قرار گرفتن فرد در موقعیت‌های مختلف مکانی و زمانی برای استفاده از وب می‌باشد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.