دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: گلچینی از سخنان مقام معظم رهبری در مورد ورزش

گلچینی از سخنان مقام معظم رهبری در مورد ورزش 9 سال 10 ماه ago #93981

گلچینی از سخنان مقام معظم رهبری در مورد ورزش:

پيام من به ورزشكاران اين است: همچنانكه سنت ورزشكاران قديم ما بوده بكوشند تا از نيروي جسمي در خدمت هدفهاي اسلامي و معنوي استفاده كنند و چنين نباشد كه استفاده نادرست از ورزش را وسيله انحطاط شخصيت خودشان قرار دهند.

همه آحاد مردم بايد ورزش را جدي بگيرند و آن را براي سلامتي خود يك ضرورت و كار لازم به حساب بياورند. زيرا جامعه ورزشكار، جامعه اي پر تلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به اين طراوت و نشاط نيازمند است.

براي همگاني كردن ورزش، بايد ورزش قهرماني نيز تقويت شود تا مردم الگوهاي ورزشي را در ميان خود پيدا كنند.

ورزش قهرماني بايد در شأن ملت بزرگ ايران باشد و جوانان ما، در رشته هاي مختلف ورزشي برترين حرف را بزنند و درخشانترين چهره ها را نشان دهند.

جوانان ايراني براي اول شدن در دنيا هيچ چيز كم ندارند. ورزشكار ايراني داراي استعداد درخشان است و بايد به او ميدان و امكان داده شود تا در ميدانهاي ورزشي دنيا همانند ستاره اي بدرخشد و براي اين كار، نيازمند همت، برنامه ريزي و مديريت است.

جوانان ما توانسته اند در صحنه هاي مختلف ورزش جهان، مايه افتخار جمهوري اسلامي ايران شوند و اين جانب از تمامي جوانان قهرمان ورزشكار و مربيان آنان، كه نام ايران عزيز اسلامي را بر خلاف ميل مستكبرين، در ميدانهاي ورزشي جهان طنين انداز كردند و موجب شدند پرچم و سرود جمهوري اسلامي ايران، چشمها و گوشها را بنوازد، تشكر مي كنم.

محيط ورزش در كشور ما بايد محيطي معنوي و آكنده از جوانمردي، پهلواني، تقوا، پاكدامني، پارسايي و درخشندگيهاي اخلاقي و روحي باشد و انعكاس نورانيت خود را به همه قشرهاي كشور بتاباند.

در ورزش، تكيه بر ارزشهاي اسلامي و رعايت موازين اخلاقي ضروري است.

طرح همگاني كردن ورزش، كار ارزشمندي است كه همه دست اندركاران مسائل پرورش اجتماعي، بهداشتي و تبليغي بايد آن را جدي بگيرند و همچون بهداشت بدان بها دهند.

در گذشته قهرماناني داشتيم، اما ورزش عمومي نشده بود. پس، ورزش قهرماني كافي نيست، اما يك شرط لازم براي گسترش ورزش است.

حضور يك گروه ورزشي مسلمان انقلابي با اخلاق خوب، مي تواند وسيله اي براي انتقال انقلاب اسلامي باشد. يك ورزشكار متعهد آگاه و با اخلاق صحيح، مي تواند سفير انقلاب اسلامي در ميدانهاي ورزشي باشد.

من متأسفم از اينكه ورزشكار نيستم. ولي يك ورزش دوست هستم.

دوست دارم كه جامعه ما به معناي درست كلمه، يك جامعه ورزشكار باشد و همه مردم ورزش كنند.

ورزش در زنجيره حركات انسان در محيط اسلامي و در جامعه اي كه زيرساز نظام ارزشي آن اسلامي است، يك نردبان براي تكامل است.

ما اعتقادمان اين است كه اگر ورزش بتواند روح تعاون، روح جمعگرايي به انسان بدهد، خيلي خوب است.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سليمان شادلو*