جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



موضوع: اثرهای خشونت تلویزیونی

اثرهای خشونت تلویزیونی 11 سال 1 هفته ago #5430

به نام خدا

درباره ی اثرهای احتمالی خشونت تلویزیونی بررفتارانسانی چندفرضیه مختلف مطرح شده است . یکی از این فرضیه ها ، فرضیه پرهیز است که برطبق آن تماشای خشونت تلویزیونی از طریق ابراز جایگزین پرخاش ، موجب کاهش میل به پرخاشگری می شود. طبق پیش بینی فرضیه های تحریک تماشای تلویزیون منجر به افزایش رفتارپرخاشگرایانه واقعی می شود. فرضیه تقلید برآن است که نشان دهنده ی آن است که افراد رفتارهای پرخاشگرایانه رااز تلویزیون می آموزند و سپس درمحیط بیرونی آنهارا بازتولید می کنند . فرضیه ای کمی متفاوت فرضیه ناپرهیز ی است طبق این فرضیه تلویزیون ناپرهیزی افراد راکاهش می دهد . اگر این فرضیه درست باشد خشونت تلویزیونی می تواند هنجاری کلی باشد که برطبق آن خشونت راه قابل قبولی برای ارتباط بادیگران است .( درتمام چند صد مطالعه ای که اثرهای حشونت تلویزیونی راتایید تنها تعداد انگشت شمار فرضیه پرهیز راتایید می نماید.)( برگرفته از کتاب نظریه های ارتباطات ترجمه دکتر دهقان)
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

اثرهای خشونت تلویزیونی 11 سال 1 هفته ago #6426

استاد . من با این نظریه موافقم . فیلم های خشونت آمیز در بعضی مواقع می تواند برای افراد خجالتی و مظلوم که نمی تواننند در دنیای واقعی حق خود را بگیرند ، ارضاء کنننده باشد .
با تشکر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

اثرهای خشونت تلویزیونی 11 سال 1 هفته ago #6631

باسلام و احترام
به نظرم همانطور که در کلاس هم بحث شد دیدن فیلم های خشونت آمیز کاملا با شرایط روحی و محیط زندگی فرد بستگی دارد و کمتر افرادی با داشتن رندگی آرام و خلقی نرم پس از مشاهده فیلم پرخاشگر ویا خشن می شوند.
با تشکر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: کبرا گلستانی