جمعه, 21 ارديبهشت 1403

 



موضوع: عوامل موثر بر رفتار های اجتماعی مطلوب

عوامل موثر بر رفتار های اجتماعی مطلوب 10 سال 11 ماه ago #9080

1.تفاوت های فرهنگی :همان گونه که اشاره شد فرهنگ عامل بسیار مهم در رفتارهای اجتماعی مطلوب می باشد . به عنوان نمونه : در فرهنگ جمع گرا : افراد تمایل بیش تری برای کمک رسانی یا رفتار های اجتماعی مطلوب دارند .

2.جنسیت افراد : زنان به طور معمول احساسات مادرانه دارند که می تواند بر عملکردشان در جامعه تاثیر بگذارد .

3.مکان جغرافیایی : به طور معمول روستاییان ، بیشتر تمایل به کمک کردن دارند به این علت که نزدیک به هم زندگی می کنند، برخلاف شهرنشینان که از هم فاصله دارند و بیش تر فرد گرا هستند .

4.موقعیت اجتماعی : معولا طبقه اجتماعی ممکن است تحت تاثیر مشابهت ها قرار گیرد . یعنی افراد طبقه متوسط به آسیب دیدگان طبقه متوسط کمک کرده و افراد طبقه پایین تر به مصدومین طبقه پایین تر یاری می رسانند.

5.وابستگی مذهبی : تعصب یا وابسته بودن به مذهبی خاص افراد را به رفتار اجتماعی مطلوب نسبت به هم آیین ها و هم مذهب بودن تشویق میکند .

6.ویژگی های شخصیتی : که ممکن است توسط ویژگی های ذاتی درستی و خیرخواهی تحریک شود .

7.والدین : والدینی که رفتار اجتماعی مطلوب را در پیش می گیرند به احتمال بیشتری کودکان ارای این رفتار ها را پرورش خواهند داد .

8.هنجار ها : آنچه که در یک جامعه به عنوان هنجار پذیرفته میشود ،تاثیری بسیار در رفتار های اجنماعی افراد می گذارد.رفتار اجتماعی مطلوب یکی از رفتار هایی است که اگر به عنوان هنجار شناخته شود احتمال بروز آن بسیار زیاد خواهد بود .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: غزاله ابی زاده